Friday, April 5, 2013

Khabarnya pak yet-pak yet Dr M nak pilihan raya 27/4, Najib nak 11/5

Nampaknya komuniti perniagaan mula memberikan gambaran yang positif jika Pakatan Rakyat (PR) memerintah. Contohnya, lihat Malaysiakini 3/4/13 "'Opposition win means short- term pain, long-term gain'" dan TMI 4/4/13 "Monopolies to suffer in the event of unlikely Pakatan win, says Maybank".

Jika Barisan Nasional (BN) menang pula, yang kita nampak jelas akan berlaku ialah harga minyak naik, tarif elektrik dan air naik, tol naik, cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dipaksakan tanpa kajian yang wajar dan boleh dipercayai, pendidikan percuma tidak ada dan PTPTN terus mengganas, AES dilaksanakan dan pelbagai bebanan lain dikenakan ke atas rakyat.

Sebab itulah, kita kena pastikan yang jadi masalah terbesar kepada Umno bukannya mana-mana parti lawannya. Tetapi rakyatlah yang menjadi masalah terbesar Umno BN. Rakyatlah yang dah tak sabar lagi dah nak bunuh kuasa Umno BN.

Agaknya kerana dah tak ketahuan darat dengan laut nak berhadapan dengan rakyat, berlegar khabar ada dua aliran dalam Umno berhubung soal penentuan tarikh pilihan raya.

Khabarnya, pak yet-pak yet Tun Dr Mahathir Mohamad nak pilihan raya diadakan pada 27/4/13 - agaknya kerana mereka nak cepat get rid of Datuk Seri Najib Tun Razak (lihat Malaysiakini 27/3/13 "Dr M: Najib terpaksa turun kalau prestasi PRU buruk").

Manakal Najib pula dikhabarkan mahu pilihan raya diadakan pada 11/5/13. Agaknya dia mahu duduk di kerusi Perdana Menteri selama mana yang boleh.

Saya heran kenapa Dr Mahathir nak cepat sangat pilihan raya. Sebab, kalau PR menang, saya rasa Najib boleh menaruh harapan Anwar mungkin akan pengaruhi rakan-rakan dia dalam PR supaya suami Datin Seri Rosmah Mansor itu dimaafkan. Tetapi, saya tak nampak Dr Mahathir berani menaruh harapan Anwar akan maafkan dia.

2 comments:

  1. Tak payah paut bro baik baca blog lain dari baca bloh rentap. Menabur fitnah dan cerita atis je banyak dalam blok tu.

    ReplyDelete
  2. Rentap pa bender..... Habok pun tarak

    ReplyDelete