Friday, January 25, 2013

Bunuh kuasa Umno dulu, yang lain kira kemudian

Salam. Blog lama, penarikbeca.blogspot.com mula-mula depa tulis "this blog has been removed". Lepas tu depa tulis "locked" pulak kat dashboard aku. Bila aku unlock, dah depa tulis hanya author ja yang boleh tengok blog tu. 

aku tak reti nak buat apa. Lantaklah. Ni aku buka blog baru penarikbeca15.blogspot.com

Untuk yang tak pernah baca blog saya, antara lain, kesimpulan dari tulisan-tulisan saya dulu ialah:

1. Maruah, harga diri dan survival Melayu bukan terletak di tangan raja-raja Melayu, Umno atau entah apa-apa lagi.  Maruah, harga diri dan survival Melayu terletak di tangan Allah s.w.t.dan hanya boleh dicapai melalui kesempurnaan iman kepada-Nya dan ketinggian ilmu dunia dan Akhirat.

2. Semua parti di negara ini ada sisi buruk masing-masing. Kalau nak disebut bahaya, semua bahaya. Kalau nak disebut mudharat, semua ada kemudharatan masing-masing. Tetapi, bahaya dan mudharat terbesar dan terjahat ialah Umno dan Barisan Nasional (BN).

3. Bunuh kuasa Umno dulu, yang lain kita kira kemudian. Dah ada pengalaman lawan Umno yang merupakan bahaya dan mudharat terbesar dan terjahat, takkan tak reti nak lawan parti lain bila depa pun kurang ajaq macam Umno.

Takat tu dulu untuk posting pertama blog ni.

9 comments:

  1. apa kata hang bunuh kuasa DAP-PKR-PAS dulu pasai depa ni berpakat atas semangat kesyaitanan yang hebat......!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut nampak! Pokok baru nak bertunas,belum berbuah. Tak elok di cantas.

      Delete
  2. apa kata kita ramai-ramai pindah negara lain. kalau dah kata semua politik kat mesia ni ada kesyaitanan dia masing2, so baik pindah negara lain jek. tapi kalau korang jadik ahli politik pun pasti kesyaitanan korang akan keluar gak nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usul yg bagus. Hantar surat pd ketua jabatan utk di pindahkan ke tempat beruk bertendang. Tiada gangguan setan. Hahaha

      Delete
  3. SEBAGAI ORANG ISLAM KITA PERLU MENILAI SESUTU DENGAN ILMU DAN SENTIASA BERLAPANG DADA SERTA JANGAN GUNA NAFSU SYAITAN..MOGA2 ALLAH MERAHMATI 2 SAHABAT DIATAS YANG BELUM MENDAPAT HIDAYAH

    ReplyDelete
  4. Salam, rindu sangat dengan tulisan pak bakaq, alhamdulillah, takut saya kalau2 pak bakaq merajuk/ pencen awal...

    ReplyDelete
  5. Salaam Pak Bakaq,
    Dok cari lama dah, hari ni baru jumpa. Bantai, balun dan hantam sungguh-sungguh.

    ReplyDelete