Saturday, March 2, 2013

Keselamatan kita terancam dari dalam dan luar negara

Sebelum ini, kita bimbang keselamatan diri dan keluarga kita dengan ancaman jenayah yang meningkat. Peningkatan kadar jenayah dilihat telah disahkan oleh bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan.

Jangan lupa berita bertajuk "Tak perlu sorok fakta, jenayah memang meningkat, kata Musa Hassan" (berita itu juga permulaan Musa dilihat melawan kerajaan sejak kebelakangan ini - adoila, jangan la tertipu).

Hari ini, pemerintahan Umno Barisan Nasional (BN) menyebabkan kita bimbang ancaman kumpulan bersenjata dari luar pula. Bayangkan, sejak 12 Februari lalu kumpulan bersenjata tersebut berjaya memboloskan diri ke dalam wilayah negara ini dan menduduki kawasan Kampung Tanduo, kira-kira 130km dari pekan Lahad Datu.

Bertambah cemas rakyat apabila dua anggota keselamatan negara ini terbunuh apabila berbalas-balas tembak dengan anggota-anggota kumpulan bersenjata deari Sulu yang rata-ratanya dah tua bangka tu. Malas aku nak bangkitkan persoalan.

Kita kena habaq rata-rata bahawa pemerintahan Umno BN menyebabkan kselamatan kita dan keluarga kita terancam dari dalam dan luar negara.


4 comments:

  1. HE!HE!HE!

    SELAGI ADA ORANG MACAM NUAR BRAHIM DAN NIK AZIZ KITA MEMANG SENTIASA TERANCAMLAH...

    ReplyDelete
  2. PAS. . . .bukanlah sebuah parti yg sempurna. . .tetapi kewujudan PAS sekurang kurangnya dapat mengekang pengaruh jahat UMNO-BN. Dari itu marilah kita benamkan, tibai PAS . . .baru kita terjun dengan labu labunya.

    ReplyDelete
  3. ALahaI sI LunCAiMarch....yang bangang...umno pengkhianat

    ReplyDelete