Tuesday, February 26, 2013

Depan rakyat samakan Umno dengan Fir'aun, belakang rakyat tak jemu-jemu bagi Umno menang free

Menjelang pilihan raya umum 2013, musuh rakyat yang lawan Umno Barisan Nasional (BN) bukan sahaja datang dari kandang syaitan itu. Umno kita mudah tau. Depa jahat tak berbelit-belit. Contohnya cuba baca berita Malaysiakini 24/2/13 "Sumpah PI Bala: SD1 yang benar".  

Yang rakyat tak percaya bahawa depa pun buruk kelaku macam Umno juga ialah puak pakai jenama Islam yang buat hal diam-diam dan dalam gelap. Depan rakyat, siap samakan Umno dengan Fir'aun. Lihat berita Malaysiakini semalam "Firaun pun bagi 'BR1M', kata Hadi".

Di belakang rakyat, mereka membikin pakatan yang kencing rakyat yang lawan Umno dan memberikan segala kelebihan kepada Umno untuk menang percuma dalam pilihan raya akan datang dengan onar dan makar mereka. 

Sekarang, mereka dah naik darjah. Bukan takat buat kelaku KKK (kawan kencing kawan). Mereka dah naik maqam mereka kepada tahap kencing rakyat yang lawan Umno. 

Satu demi satu depa buat kelaku yang hakikatnya kencing dan berak di atas kepala rakyat yang lawan Umno. Pakai jenama Islam tapi busukkan nama baik Islam. 

Apa yang depa buat? Kalau anda kenal tokoh-tokoh seperti Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Datuk Dr Haron Din, Haji Mohamad Sabu dan Datuk Mustafa Ali, anda bolehlah tanya depa untuk mendapatkan penjelasan depa mengenai buruk kelaku puak yang kencing rakyat yang lawan Umno tu. aku tak kenal depa.

7 comments:

  1. aku setuju dengan hang. orang buat kerja nak jatuhkan UMNO, depa bagi bola tanggung kita kena smash balik. kalau pun kiasan ke, metafora ke, bunga2 ke. rakyat mana nak faham .. musuh sangat peka dengan kelemahan musuhnya.

    mcm aku penah tulis..
    http://www.penburukonline.blogspot.com/2013/01/wahai-pemimpin-pembangkang-yang-bengap.html

    ReplyDelete
  2. Bhai Pak Bakaq...

    Nak buat camana... diorang memang suker jadi pembangkang selamanyer... hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  3. Kepala liability kat sini adalah hadi awang. Cara gerak gerinya dia mau pas kalah, senang dia nak buat UG ,lepas tu jadi menteri. Ada beberapa ekor lagi termasuk harun din dan harun taib. Geng ni gian nak jadi 'mintri ' .Lepas pru ni kita akan menyaksikan kelakuan mereka yg sebenar.

    ReplyDelete
  4. A'kum Pak Bakaq dan mohd zukri ramli tokmegat

    Saya nampak pun begitu. Mereka berpotensi mengkhianati hasrat rakyat. Kalau benar kelaku mereka begitu, mereka akan disumpah rakyat segaimana Mahathir sekarang....

    ReplyDelete
  5. salam pak bakaq, aku nak tanya....sahih kah berita ni? aku mmg menikutiti apa yg pak bakaq tulis, tpi yg ni aku ragu skit la.....betul ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. uLaTbUKu

      Pergilah tanya Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Datuk Dr Haron Din, Haji Mohamad Sabu dan Datuk Mustafa Ali.

      Delete
  6. Kalau perangai macam tu tak dikira munafiq jugak ke?

    ReplyDelete