Sunday, February 10, 2013

Untuk Melayu saja: BTN buat program rasis ka?

Ini mesej saya terima dari seorang kawan:

Hehe...ada hamba Allah antor email jemputan untuk menghadiri program anjuran BTN 13-14 Februari ni. Pegawai Kerajaan Gred M41-M48 kena hadir. Dia nak pegawai melayu saja. TokDet jadi jurucakap yang akan brain wash fikiran dia org. Wtf??

Jemputan Menghadiri Program Anjuran BTN

Assalamualaikum w.b.t,

Tuan/Puan,

Dengan segala hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas.

Sukacita dimaklumkan bahawa terdapat dua program yang akan dijalankan anjuran Biro Tata Negara (BTN) yang memerlukan kerjasama daripada pihak tuan/puan untuk memberikan senarai nama pegawai bagi mengikuti program tersebut. Program tersebut adalah seperti berikut:

1. Tajuk Program : Program Bicara YABhg. Tun Dr. Mahathir bin Mohamad
"Perkongsian Pengalaman Membina Negara"

Tarikh : 13 Februari 2013 (Rabu)

Masa : 2.00 hingga 5.15 petang

Tempat : Auditorium, Yayasan Kempimpinan Negara
No.1 Jalan P8H, Presint 8
62250 Putrajaya

Bilangan Pegawai yang terlibat : 8-10 orang (terdiri daripada PTD Gred M41, M44 dan M48) (Melayu Sahaja)

2. Tajuk Program : Seminar Patriotism Anjuran BTN
Tayangan Filem "Tanda Putera"

Tarikh : 14 Februari 2013 (Khamis)

Masa : Akan dimaklumkan kemudian

Tempat : Perbadanan Putrajaya

Bilangan Pegawai yang terlibat : 16 orang (terdiri daripada PTD Gred M41, M44 dan M48) (Melayu Sahaja)

3. Sehubungan itu, Jabatan ini memohon sekiranya pihak tuan/puan dapat memberikan senarai nama bagi kedua-dua program ini selewat-lewatnya jam 3 petang untuk tindakan Jabatan ini selanjuntya. Sebagai makluman, surat rasmi akan dikeluarkan dalam masa terdekat. Bersama-sama ini juga dikemukakan borang senarai nama pegawai untuk diisi oleh pihak tuan/puan.

4. Segala perhatian dan kerjasama tuan/puan dalam perkara ini amatlah dihargai dan didahului dengan ribuan terima kasih.

Sekian.

5 comments:

  1. Mudahan Allah x bagi puak tu menang kali ni pak bakaq... Sakit hati sgt dah ni....

    ReplyDelete
  2. Kalau Allah nak bagi kalah, siapa pun tolong menipu, takkan menang. Ikhlas lah dalam hati utk menegakkan peraturan Allah. Allah akan memberi jln kemenangan.

    ReplyDelete
  3. Kalau Allah nak bagi kalah, siapa pun tolong menipu, takkan menang. Ikhlas lah dalam hati utk menegakkan peraturan Allah. Allah akan memberi jln kemenangan.

    ReplyDelete
  4. Allah SWT telah bentangkan cara untuk memang dan juga cara untuk kalah. Macam-macam cara. Kalau pilih cara "jahat" boleh menang tetapi Allah SWT akan beri "dosa sepanjang masa kemenangan". Kalau pilih cara "baik" boleh juga menang dan Allah SWT akan bagi "pahala sepanjang masa kemenangan". Pilih dan berusaha....!!!

    ReplyDelete
  5. Hadoi..masa utk brainwash.

    www.bankami.blogspot.com

    ReplyDelete