Thursday, February 28, 2013

Tak tau nak boh tajuk apa, aku boh tajuk dia: B*t*h!

Sebagai rakyat yang mahu menamatkan kuasa Umno dan Barisan Nasional (BN), perkiraaan kita ke atas sesuatu perkara ialah adakah ia menguntungkan Umno atau tidak. Kita tidak perlu menjadi rocket scientist untuk menjangkakan sama ada Umno untung atau tidak apabila terjadi sesuatu perkara.

Tidak kira siapa yang melakukannya, apabila sesuatu perkara itu menguntungkan Umno, kita lawan sedaya upaya.

Contohnya, bila Lim Guan Eng duduk tak duduk pi ungkit balik isu kalimah Allah sedangkan isu tu dah reda dah ketika itu, perbuatannya itu sah-sah menguntungkan Umno. Boleh jadi, boleh jadi dia tak jahat. Boleh jadi la. Tapi dia bangang!

Sebagai rakyat biasa, saya bukanlah pejuang yang berlawan dengan Umno (nak termuntah pulak sebut perkataan tu). Tetapi, saya tidak duduk di Amerika Syarikat, China atau Iran. Saya dan anak-anak saya duduk di sini.

Saya tak mahu parti yang paling hampir sifatnya dengan sifat syaitan terus memerintah negara ini. Walaupun demikian, saya tidaklah mengikat kontrak untuk menjadi pak yet mana-mana parti atau mana-mana individu. 

Kalau saya rasa perbuatannya jahat atau sekurang-kurangnya bangang, saya kritik, walaupun saya tahu mereka sebenarnya pembohong apabila bercakap tentang kebebasan bersuara (ulang lagi, kritik dan bukan tegur - menyampah dah aku nak guna perkataan yang dilunakkan). 

Kebebasan bersuara b*t*h depalah! Menipu, membohong tak habis-habis. Bila kita tulis fasal orang lain, depa perli kita "apa hang tulis lembik sangat!" Bila kritik depa, siap laknat kita. B*t*h hampa! 


6 comments:

  1. hahaha..relek la pak bakaq...di kritik melenting, di puji kembang hati. hahaha... pedulikan mereka.

    ReplyDelete
  2. Ish..agak2 kalau depa tu dok di Putrajaya jadi lagu mana la..tah-tah bini pun jadi lagu Rosmah Mansor!

    ReplyDelete
  3. salam
    kadang2 tengok pimpinan kita ni macam tak berapa cerdik.Kenapa lah tak mau amek iktibar , berapa kali ler nak kena kencing dengan umno baru nak faham yang makhluk jenis umno ni adalah lebih buruk dari racun tengkorak.
    waktu hj hadi, nasha dan gang perpaduan pergi mengadap Pak lah secara diam2 untuk agenda kerajaan melayu,trengganu dan umno semua tak mau mengaku apabila ada ahli PAS yang persoalkan.
    Dok tak dok Pak Lah bagi tau memang ada jumpa dah banyak kali. sepatutnya pemimpin2 yang terlibat merasa malu kat ahli2 pas kerana bohong mereka di ketahui ahli.
    Sekarang dalam isu pi jumpa KU LI ,pujuk untuk jadi PM,banyak ahli PAS dah celaru kot bawah ni,
    nak bohong lagi ka? Jangan sampai nanti KU LI yang bagi tau dah jumpa banyak kali dah .

    ReplyDelete
  4. orang muda benci umnoMarch 1, 2013 at 12:40 AM

    untung sekampit rugi berlori lori,kalau mereka menganggap KU LI boleh lonjak 3 pratus undi melayu.
    Aku agak KU li pon tak mau nak jadi PM ni. Cuma mungkin jadi batu loncatan jer kot untuk orang lain ni.

    ReplyDelete
  5. kemenangan mujahiddin afghanistan akan berulang di malaysia pulak kot?

    ReplyDelete