Wednesday, February 20, 2013

Tak berdosakah pemimpin PAS kencing kawan?

Kebencian aku kepada monarki sama dengan kebencian aku kepada syaitan. Sebab itulah bila monarki memuji Umno sebagai tanda sokongan, pada aku ia sama seperti syaitan menyokong parti syaitan.

Itu pendiriana aku dan aku taklah kaitkan dengan berita bertajuk "In run-up to polls, Umno earns royal approval from Perak Regent".

Secara terbuka, aku sokong Setiausaha Majlis Syura Ulama Pas, Ustaz Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh bila dia berkata, calon-calon PAS dalam pilihan raya akan datang ditentukan "mengikut ciri-ciri kepimpinan Islam, tidak melakukan dosa besar dan tidak meneruskan dosa-dosa kecil".

Hanya saya nak tanya, kencing kawan tidak berdosakah? Juga, tidak berdosakah beberapa pemimpin tertinggi PAS yang dengan penuh istiqamah dan iltizam berkerja untuk memenangkan Umno dalam pilihan daya akan datang?

Katanya pilihan raya 11 Mei akan datang. Lagi dekat dengan pilihan raya, lagi kuat beberapa pemimpin tertinggi PAS itu berkerja untuk kepentingan Umno dan yang lebih menguntungkan Umno, konspirasi mereka itu diberikan kosmetik yang nampak begitu Islamik.

5 comments:

  1. Alasan nak perbetulkan keadaan tp tak d rujuk ke badan tertinggi parti sedap dgr bila ke kawasan minta buat kerja ikut saluran parti dan akur dgn keputusan....nampaknya kayuh kedistinasi samar dan kelabu asap..tepuk dada tnya iman

    ReplyDelete
  2. Kasaq tak padan tua. Biap pi la depa nak lantik Ku Li pun. Ku Li bukan dapat tarbiah PAS. Tuan Ibrahim Tuan Man, Nasruddin Hassan Tantawi, Salahuddin, Idris Ahmad, Nik Zawawi mana layak calon 'PM PAS' sebab depa dapat tarbiah PAS.

    Husam, Mat Sabu, Hanipa Maidin, Zolkifly Ahmad, Khalid Samad semua mana mengaji agama.

    Nak jadi PM, kena tak ada tarbiah PAS macam Ku Li. Ku Li dah tua, senang Cikgu Pa dan MSU nak picit idung macam depa picit idung cucu depa.

    BJ Zainulfaqar Yaacob
    King of Parasit
    0194241583

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dahsyat hangpa pereli noooo. Tetapi bangkai gajah mana boleh tutup dengan daun nyok ka..daun keladi... bila dah terpedaya ni memang nampak bodo... apa lagi diperdaya UMNO..KEH...KEH...

      Delete
  3. Bhai Pak Bakaq...

    Ayoyo... apersal gua tak perasan lu sudah tukar blog... hahaha... takper... takper... aper yang lu perasan tue.. gua pon perasan gak.. cara kencingan diorang tue dapat dah dibaca... aper nak jadi la.... hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  4. Tuan, boleh tak masukkan komen fb dan like? Rasanya lagi senang viral di internet..

    - Ameno World

    ReplyDelete