Monday, May 6, 2013

Adakah Cina Gerakan lebih bermaruah dari Melayu PAS?

Ini saya tulis dalam Fesbuk saya di sini:

Casualty yg paling bnyk di sebelah PR ialah PAS. Pendang yg jadi kubu PAS pun kalah. Adakah pemimpin2 PAS akan buat tindakan bermaruah seperti SUA Gerakan ni dan meletak jawatan? Jgn pandai kata kat Umno ja bila pemimpin Umno buat perangai lembu kenyang tak nak letak jawatan bila apa2 jadi. Jgn org kata Cina Gerakan lebih bermaruah dari Melayu PAS.. Anwar pun dah kata ini yg terakhir kalau PR tak menang, sila tunaikan janji.

53 comments:

  1. seme letak jawatan... lepas ni abang beca kita jadi ketua... tahniah abang beca... the sleeper bn in pr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai Anonymous...

      Lu nih memang lawak aaa.... Pak Bakaq dulu kerja ngan Cawangan Khas lar... hahahaha..... tapi dier bukan sleeper BN dalam PR.... kalu lu nak tau saper sleepr BN dalam PR... pegi tengok kat utara Malaysia nih... dan juga cuba tengok kat mana penyu bertelor.... hahaha

      Delete
    2. Bro C++,

      Kat utara aku dah kenal. Perongos orgnya. Kat penyu, baik, lemah-lembut orgnya... tapi "makan dalam". Haha...

      Delete
    3. Aku ingat aku seorang sahaja yang terpadang pohon jati di utara dan penyu bertelur di pantai timur tu. Duri dalam daging.

      Delete
  2. PB, bg saya Anwar tak perlu letak jwtn krn byk penipuan yg berlaku tetapi yg terang2 sabotaj usaha kami ni yg perlu berambus dr perjuangan ini. Anda tau siapa !!! Ilmu agamanya tinggi tp menghormati jemaah hancur

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS lebih tua dari PKR.Jadi PAS Berhak menuntut sesuatu.Ada orang dlm PKR yg perlu diperbetulkan.Serpihan UMNO ni tamak kuasa.So jangan jadi angkuh wahai PKR.

      Delete
    2. BN lebeh lama memerintah so BN lebeh berhak memerintah...boleh?. Udah le PAS, lebeh tua tak bermakna PAS lebeh berhak. Dlm PAS pun bersepah bekas UMNO. Kalau PAS kuat dan gagah(hahaha...) dah lama PAS memrintah. Udah la...x yah guna isu PAS lebeh tua tu, nnt makan diri sbb kalau dah tua sgt pun x leh pakai gak kan kan...dah nyanyok, perangai dah jadi kebudak-budakan. Ntah le...sape yg tamak haloba ni sebenarnya...Gua tunggu Tuan Presiden sebut nama sape yg jual pil kuda, sape yg komunis siap dgn bukti2nya sekali...emmm

      Delete
    3. TUA JER TAPI TAK CERDIK DAN SUKA TIKAM BELAKANG , NAK BUAT APER.........

      Delete
    4. dah tua pun bodoh... kecik2 tak nak mampos, dah tua menyusahkan org...

      sounds familiar eh?

      Delete
    5. Anwar sudah jadi liability

      Delete
    6. tua Kalu bahalol buat apaeee?

      Delete
  3. abang beca... ... asik desak itu ini je...jadi la ketua pulak eh... mungkin bole menang kot PRU14...ha boleh terus jadi PM

    ReplyDelete
  4. Bhai Pak Bakaq...

    Diorang pemimpin yang ber"mulut longkang" nih memang patut meletakkan jawatan.... tapi... seperti biasa lar..... takkan punya diorang nak letak jawatan.... hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku menghormati Anwar Ibrahim tapi aku kurang senang dengan pemimpin. PKR yg gila kuasa.Dia telah banyak membuat pecaturan yg membuat percakaran dengan PAS.So waspada dengan pemimpin jenis ini.Semoga ALLAH selamatkan ikatan PR.

      Delete
    2. Bro anon,

      Kita boleh tgk sndiri siapa yg memecahkan ikatan. Cuba lihat dan check kat DUN Kota Damansara. Parti Islam punya kerja.

      Delete
  5. adat manusia jangan takat demokrasi ja, etika dan kebertanggungjawaban perlu ada untuk dihormati...sila letak jawatan dan kembalikan jawatan tersebut kepada jemaah untuk dinilai semula

    ReplyDelete
  6. ni bukan masanya menuding jari kpd sesiapa!kita menentang 'gergasi' yg tak tau malu menggunakan apa saja tuk mengekalkan kekuasaan, pengadil pun berat sebelah. Demo HKR 112 aritu pun hanya melayu PAS menunjukkan komitmen yg tinggi. Cuma bila pengagihan kerusi je pihak satu lagi menunjukkan semangat perjuangan!!!

    ReplyDelete
  7. Banyak pemimpin bahalol dalam PAS patut letak jawatan tunjuk kan diri sebagai professional dan ber maruah. Rata rata yang kalah dalam PAS itu pun sudah sah otak dan perangai tak guna pandai kencing kawan kot gila menongkat langit terutama di Kedah nun.

    Bapak Presiden PAS pun satu patut resign lah , dengan sikap poyo bagi bullet kat BN pasal hudud sebelum menang PRU 13 bukti sikap mentaliti budak tadika aje....memalukan umat umat PAS dan Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau anda ahli pas,nyatakan pendirian anda bila muktamar nanti...guna saluran yg.betul.

      Delete
  8. BILA DAH KALAH DALAM PERCATURAN POLITIK MEREBUT KUASA KERANA KESALAHAN SENDIRI, KERANA TERLALU BANYAK PERSEFAHAMAN YANG DIMUNGKIRI MALAH DILANGGAR OLEH AHLI SENDIRI TANPA TINDAKAN KERANA MENG INGKARI ARAHAN PIMPINAN, MAKA KITA BANYAK MENUDING JARI MENYALAHKAN ORANG LAIN......MAAFLAH.....SEBENARNYA KITA SENDIRI YANG BERSIFAT MUNAFIK.......

    ReplyDelete
  9. Hebatnya "SPR The Migician" melakar kemenangan yg telah berjaya membuatkan kita yg pada asalnyer penyokong PR bercakaran sesama sendiri Pas blame PKR, PKR tuding PAS Hebatkan tuan ?tuan.Isu pokok Penipuan SPR yg ter 'worst' dlm PRU ini dah duduk bawak karpet akibat percakaran sesama kita.Syabas tuan tuan kita yg pada asalnya menyemarakkan perjuangan akhirnya telah menyemarakkan kebencian sesama kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul....rindu masa ahli2 pas hidup dlm usrah,tautan antara ahli sgt dekat...skrg knapa rasa ramai yg komen tikam belakang?ahli pas ke bkn?pendokong pr,atau pengacau?dunia tanpa sempadan,blh jd macam2....

      Delete
    2. abang pazuzu.. kami bangla, nepal, myanmar, indon, kemboja, pilipin pun warganegara maleizia jgk. kami sukung bn dr dulu lagi....

      Delete
    3. Tuan Pazuzu.

      Terimalah kekalahan dgn kesyukuran dan kesabaran bak kat TG Hadi,Byk kan muhasabah diri toksah lar menyalahkan mana mana pihak terutamanya SPR.Hmmmm saya yakin kat rumah Tuan Pazuzu mesti banyak tergantung gambar Karl Marx,Lenin,Stalin,Shalin Zulkifli & Nicol David tu pasal la saya tak sokong pendapat tuan.

      Delete
    4. kalau betul xpe, kalau salah fitnah dah tu :)

      Delete
  10. Saya sokong kenyataan anda ...Encik Pazuzu

    ReplyDelete
  11. Woi Pazuzu hang betoi betoi lar buat kelaku anwar...bila kalah SPR tak bebas lar macam bagai alasan...Abih tu si nurul izzah yg menang kat LP tu awat hang pa tak buat petition mintak isytiharkan tak mau terima keputusan.kalo PRU kat situ dah tercemar dgn macam bagai pengundi antu hangpa pi suruh izah letak jawatan and toksah sapa pon bertanding biaq bagi free je la kat Nong Chik menang.Pirahhhhh Mabokkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangsat punye pencacai umno...camne leh tersesat kat cni,ngko pegi hincit komen kat blog papagomo ngan parpukari je la macai gampang!!!

      Delete
  12. pak bakaq ,kenapa la kapla kapla PAS tak nak belajar dr Tok Guru Nik Aziz strategi berdahwah,strategi politik dan memimpin,tengoklah bangsa bangsa lain pun hormat kat TGNA.Belajarlah jangan kita sombong ego sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Tapi tak lehlah nak bergantung pada TGNA selamanya. Generasi yang baru menggantikan TG belum pasti memberi pulangan yang sama. Allahlah perancang yang terbaik.

      Delete
  13. awas dengan komen pencacai umno diatas.
    tujuan nak melaga-lagakan pr shj. nak belakon
    penyokong pr konon!!! kami pr dah mcm adik beradik dah.

    ReplyDelete
  14. rupanya doa mat det lebih dimakbulkan Allah dari doa nik aziz...

    ReplyDelete
  15. Geng ug mesti tersenyum bangga skang ni bila mana kerusi parlimen umno meningkat , akhirnya islam dpt diselamatkn..skang ni hrap geng2 ug atur strategi cmner pas nk dpt jawatan mb di selangor plak..mohon disegerakan pertemuan sulit dgn umno, islam dlm bahaya di negeri selangor..

    ReplyDelete
  16. Yg sudah sudahla. Apa yg kalian ckp, ada betulnya. Salah pun ada. Kita kuatkan semangat. BN yg dah mng ni, kna tunaikan janji. Cuma, jgn terlampau mengejar maju dunia je. Kena seimbang dgn akhirat. Apa guna maju kalo bnyk benda naik harga terutama property. Di KL contohnya, dlm tempoh 5 tahun, tengok camne harga rmh mendadak naik. Tapi, pendptan naik mcm tu ke? Kita terus bynk berhutang atas nama kecapi kemajuan... Best ke gitu?

    ReplyDelete
  17. inilah kemucup-kemucup dlm perjuangan....sekiranya engkau berhenti dr berjuang krn leka melayan kemucup2 ini,maka perjuangan mu akan hilang..islam itu asalnya dagang,dan akn kembali dagang?alangkah bezanya bicara org yg dekat dgn tarbiyah,usrah,selalu muhasabah dgn orang yang angkuh,seolah2 tahu semua,percaturan politik dia saja hebat dan tepat...mahu hukum orang itu,orang ini..seolah sahamnya sgt besar utk perjuangan islam...adakah anda pejuang,pendokong perjuangan menegakkan agama Allah,atau kemucup dlm perjuangan islam?moga Allah thabatkn hati kita,utk mengejar akhirat,krn dunia ini,sementara...kuasa,pangkat hanya wasilah...ghayah,nun,Lillahi Taala...adakah kita nk ikut kaizen,harakiri bila kalah perang,atau meladeni Nabi dan para sahabat dlm peristiwa Uhud?Kuunu ma a'llah,wa la tubali...(sekadar berkongsi rasa..dr org yg br nk berjinak dgn islam)

    ReplyDelete
  18. "Dalam sesuatu perjuangan sudah tentu ada yang berkorban dan terkorban"-Winston Churchill

    Moralnya-After all those crap happened before and after GE13. PR kena bersetuju about the consequences secara kolektif atau jamaah sekiranya ingin terus bersama.

    ReplyDelete
  19. PB,ko ni berat sebelah la..sama mcm dacing jgk..kt semenyih pkr vs psm ko x heboh pun..

    ReplyDelete
  20. taqiyah balik PB.. baru org x nampak kaler hang yg sebenar

    ReplyDelete
  21. Namakan pemimpin PAS yang pernah melalui ujian segetir Anwar Ibrahim(yang ditangkap sejak bergelar mahasiswa,dibelasah, dihina,difitnah,diaibkan dan dituduh sebagai agen yahudi,zionis,penderhaka,pengkhianat dan berbagai)dan pemimpin PAS yang berjaya menyatukan parti - parti politik untuk ujudkan PR yang ada hari ini? Tarakkkk! Kecuali TGNA, lain-lain pemimpin PAS hanyalah hebat diluar sahaja dengan status ustaz dan ulamak tapi tak pernah teruji!Semuanya Poyo dan lebih jengkil lagi sengal dan bukan strategis politik yang cerdik dan berwibawa! Period.

    ReplyDelete
  22. Muga PR terus berjaya.... Anwar terus berusaha... Aku sokong PR.. tapi tak akan menyokong parti yg merasa tegar,riak,sombong. parti yg merasa paling berkuasa dan TUA layak untuk itu dan ini...... (dari cakap2 penyokongnya. sdg HABUK PUN tak ada)

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju dgn tuan. byk sungguh org gila kuasa la ni.

      awang kenit

      Delete
  23. sizzly7761...Betul...betul...betul. Kalau Anwar tiada,tidak akan ada PR. Yg tak suka Anwar kerna mereka tak kenal dan tak tau atau pura2 tak tahu atau dah d timang2 oleh bn. Dalam Malaysia ni hanya Anwar yg terjadi seperti sizzly katakan walau sizzly cuma kata hanya sedikit shj... Thank sizzly.

    ReplyDelete

  24. anuar gagal jadi pm.
    lepas pru 13 anuar sedia jadi banduan.

    banyak kes-kes yg akan diadili dimahkamah,
    keputusan satu kes sudah cukup menghantar anuar kepenjara dan bertapa sampai mati disitu.

    kesan buruk dengan perpecahan melayu diambil oleh musuh melayu untuk kuatkan pengaruh mereka merebut kuasa diatas nama demokerasi.

    jika melayu terus bodoh, pekak dan sombong sejarah akan berulang, melayu akan merempat dinegara nya sendiri.......

    ReplyDelete
  25. muzium padi gunung kheyangMay 7, 2013 at 3:22 PM

    aku lihat sini....semua salah....PKR SALAH,PAS SALAH,ANWAR SALAH,HADI SALAH.....agak...agak la..PB SAJA YANG BETUL. ITU MACAM KALO U JADI LEADER PR LA THE NEXT GE14...MASYAALLAH...

    ReplyDelete
  26. sizzly7761, jgn lupa oiii mat sabu dan banyak lagi pemimpin masuk keluar ISA masa anwar tengah happy dlm amno lagi... aku pun sokong sgt DSAI jadi PM, jadi ketua kpd PR, aku rasa sgt cerdik strategi Almarhum Uztaz Fadhil Noor tak bagi DSAI masuk pas dulu dan tubuh keadilan.

    tapi bab kutuk2 pemimpin pas lebey2 ni aku tak bleh terima sbb pas parti yg sgt lama sebaya amno, ditindas macam2, org muda zaman sekarang tak rasa penderitaan pas sbb masa tu x ramai lagi org sokong pas. aku rasa mat sabu lebih drp sekali masuk ISA. PKR baru ja beranak tapi PAS dan DAP dah iktiraf dan sama taraf dlm PR, kira oklah tu sama2 berjuang dgn 1 matlamat, tapi sejarah jgn dilupa.

    ReplyDelete
  27. Aku ada terdengar pasal rundingan UG sdg berlangsung di slgor dan tganu. Aku anggap ni cuma kbr angin je. Tp klau ia benar2 berlaku dan pas benar2 nk bergabung dgn umno, maka.bermula saat tu aku takkan sokong pas lg. Dr pru 2004, 2008 dan 2013 aku setia menyokong pas. Menang atau kalah aku tetap sokong pas. Walau dikutuk dan disindir kwn2 dlm bn bila pas kalah, aku nyatakan pendirian aku dgn tegas yg aku akan terus menyokong pas/pr samada menang atau kalah. Dun pat aku mengundi diwakili calon pas. Aku ttp undi walau calonnya aku tak bape kenal. Walaupun kalah tapi hati aku puas sbb aku yakin aku dah memilih kebenaran. Tp klau pas benar2 ingin bergabung dgn umno, aku benar2 kecewa. Lbh kecewa dr menerima kekalahan pr di pru 13. Kalau itu benar2 berlaku aku rasa DAP lbh baik dr PAS dlm mempertahankan prinsip perjuangan. Kalau itu benar2 berlaku, maka selamat tinggal pas. Aku takkan redha keadilan menyatu dgn kezaliman. Apalagi bersama pemimpin yg penuh kepura-puraan...

    ReplyDelete
  28. permulaan kehancuran pas sudah bermula dgn perletakan jawatan TGNA sbg MB. selama ini TGNA merupakan benteng yang kuat menghalang puak2 ustaz dunia dari bermaharajalela di Kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah dah janji akan ada satu puak yang mendaulatkan Islam. Kita nak bimbang sangat buat apa? Yang penting perkuatkan Islam tu. Solat Subuh belum penuh masjid dan surau lagi. Masa Datuk Asri keluar dulu memang orang kata PAS ni dah berkubur, tapi tak jugak. PAS telah buat perubahan besar, orang-orang muda bangkit. Ustaz Fadzil Nor, TGNA, TGHH, Mustafa Ali dan beberapa anak muda yang berjuang gagah sampailah ahli PAS sudah mencecah 1juta orang sekarang.

      Delete
  29. setau aku macai umno ja yg tau pasal geng ug ni,takkan macai pr pun da terikut ikut.komen pun dah macam macai umno.patutnya sama2 kaji pasal apa masih tak menang2.kita lawan macai ni kerana kita tentang akhlak dan fitnah mereka,tiba2 kita ambik perangai mereka pulak, siap jadi nujum lagi berentila buat komen tak ada akhlak tu.

    ReplyDelete
  30. buat yg suka kepada fitnah cukup2 la tu dan laga2kan pr, dan buat penyokong pr selama ni bijak,takkan hari ni cuba jadi tak bijak layan benda fitnah mcm ni.pas takkan join bn walau pun tak mustahil keluar pakatan spt pengkhianat dari pr juga hari tu di perak.

    ReplyDelete
  31. Zaman selepas PRU13 jika tidak berlaku Perubahan Keseluruhsnnya melalui Jalan Raya, maka rakyat akan melihat Parti Islam PAS akan subur, Parti KEADILAN akan mula dihancurkan manakala Parti DAP akan diledakkan sebagai tapak pertembungan perkauman. Perhatikan..!

    ReplyDelete
  32. mungkin ada hikmahnya allah tidak kurniakan kemenangan kepada pr belum apa2 penyokong dah tempur sama sendiri.geng ug la,pandai2 jaa.org nk laga2kan masih x sedar.pas dah kata xkan tuntut masih x faham2.

    ReplyDelete
  33. hanya syaitan yg bencikan ulamak dan parti islam...tolong jagan ikut rentak langkah dan gaya syaitan,,apa kau merepek ni syaitannnnnnnnn

    ReplyDelete