Thursday, May 9, 2013

PAS dengan DAP tak kelapaq kat hang, Azmin oi!!

Ketika berucap pada majlis kesyukuran atas kemenangan Pakatan Rakyat Selangor di Dataran Kemerdekaan Shah Alam malam ini, Haji Khalid Abdul Samad menegaskankan Tan Sri Khalid Ibrahim akan menjadi Menteri Besar Selangor. Ambik sebijik, Azmin!

Khalid juga menegaskankan bahawa hasutan syaitan menyebabkan kita kalah di Kota Damansara dan Semenyih. Kerana ego dan besar kepala kita kalah, katanya.

Mengenai jawatan Menteri Besar Selangor pula, dia kata, bila dah menang bola dan jadi juara, amat tak bijak tukar pengurus.

Jawatan Menteri Besar, kata Ahli Jawatankuasa PAS Pusat itu, bukan piala untuk direbut untuk puaskan hati masing2.

Sambil mengucapkan terima kasih kepada DAP yg mahukan Tan Sri Khalid Ibrahim menjadi Menteri Besar Selangor, Khalid memberitahu dia telah mendapat surat dari Presiden PAS yang menyatakan persetujuan melantik Tan Sri Khalid sebagai Menteri Besar.

"Kalau orang PAS tak percaya, datang pejabat saya, nak tunjuk, nak tampal kat dahi," tegas Ahli Parlimen Shah Alam itu.

Ni aku cakap pulak:

"Azmin mana? Azmin? Booooooooo. Woi! PAS dengan DAP tak kelapaq kat hang, Azmin oi!! Boooooo!!

"Apa dia? Nak belah? Pi lah. Lagi bagus!"

27 comments:

  1. nak blah, hang pi angkut sekali markah hang si zuraidah tu! kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. belajar sejarah... tengok Hassan Ali, tengok Ezam, tengok Zul Kulim, tengok Ibrahim Ali... hilang respect!

      Delete
  2. Azmin ini masih mentah lagi , ada banyak masa lagi untuknya menjadi Perdana Menteri Pakatan Rakyat tetapi beliau perlu banyak masa untuk belajar menghadapi cabaran cabaran dan halangan untuk melatihnya jadi terbaik mengawal nafsu dan emosi sendiri , agar dapat menjadi pemimpin setanding Ghandi , Mandela , Obama , dan bukanlah seperti mangkok Bijan yang harganya 20sen sebungkus di pasar tani tu.

    Buruk baik nawaitu Azmin dalam politik Pakatan Rakyat akan di pertontonkan oleh ALLAH SWT walau di masa hidup lagi. Contoh terbaik si bahalol Bijan tu....Seketurunan sama saja....

    Lagi pun Azmiin masih muda , baru 48 tahun jangan di banding Obama yang extraordinary. Bandinglah dengan Bijan The Cake maker.

    Malaysia akan maju apabila pemimpin hidup tanpa emosi gila nafsu pangkat dan harta dunia.

    ReplyDelete
  3. pasai pa pak bakaq tak puji presiden pas pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. u nie channel salah kot or mengigau..orang cerita lain dia ke somalia plak...haha

      Delete
  4. pak bakaq,saya sekeluarga menyertai perhimpunan kelana jaya kerana menyokong dan menunjukan kami seluarga bersama rakyat Malaysia yg lain.sebabnya kami dah terlampau geram kerana kita di tipu berkali kali.apakah habis pilihanraya kita perlu diam.kemana kita nak mengadu selain dari Allah(yg utama),hati ni dah bertambah sakit tambahan pulak mereka mereka yg menipu ni mengaku ugamanya islam kalau mereka tu yahudilain cerita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. muzium padi gunung kheyangMay 10, 2013 at 10:32 AM

      kalau tak tipu bukan umno namanya...
      semua depa tipu....MELAYU CINA INDIA YANG DIPERTUAN AGONG,
      BAHKAN YANG SADIS....ALLAH TAALA pun depa tipu......

      Delete
    2. Kamu semua dah ditipu oleh Cina, Amerika dan Yahudi kamu tak sedar. Habislah Negara hancur kerana org2 seperti awak semua. Semoga Allah pelihara Malaysia drp perosak seperti awak semua. Amin

      Delete
  5. Ini lah bila perjuangan tidak berlandaskan iman dan takwa...hanya memikirkan kepentingan diri untuk berkuasa...rakyat telah memangkah untuk kemenangan kita dan amanah itu lah harus kita pegang....kerana ianya janji kita dalam perjuangan...sudahlah kita di tipu semasa PRU13...dan kalaulah PKR berpaling tadah...sedih....

    ReplyDelete
  6. Saya cadangkan kepada semua pengamal media maya pro pakatan supaya belasah si Azmin ni biar dia sedar diri. Azmin ooiii hang ingat hang dah kuat ka? Org duk pilih hang pasai hang bukan umno. Tu saja. Toksah dok perasan baguih la. Awat? Hang nak join Hassan Ali ka? Canteekk. Buleh tambah satu jaloq lg. Jadi la jaloq pat.

    ReplyDelete
  7. Buat Azmin, hormati kehendak rakyat. Kami turun ke stadium utk menuntut keadilan bukan kerana sahutan DS Anwar. Kami mahu perubahan utk M'sia, jadi kami akan myokong pemimpin yg sggup bekerja utk rakyat. Kepada pemimpin yg lebih pentingkan kuasa dari kehendak rakyat sila keluar dari landasan ini dan jgn cuba jadi spt biawak dlm selimut.Kami sebagai Rakyat Msia akan sentiasa mnyokong kuat mana2 pemimpin x kira dari mana2 parti sekali pun yg sggup bekerja keras utk rakyat dan apa yg rakyat buktikan telah trtunai pada PRU13 tempoh hari walaupun dsaluti dgn pnipuan. Kpada DSAI Terima Kasih byk atas kerja2 keras yg saudara lakukan selama ini utk rakyat, hanya Tuhan saja yg dpat mmbalas jasa besar anda ini. Akhir sekali RAKYAT sggup kehilangan pemimpin yg BACUL dpd kehilangan PR..... hidup RAKYAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. muzium padi gunung kheyangMay 10, 2013 at 10:35 AM

      rakyat akan terus hidup dan yang akan berkubur...
      pemimpin pengkhianat dan gila kuasa yang tiada kesudahan..

      Delete
  8. Azmin. aku cadangkan kau pimpin satu PArti baru. aku nak tgok ada sambutan ke atau x. Kalau x ada penyokong kau cuba cari Bangla2 kat Klang, banyak ada...

    ReplyDelete
  9. Ini semua jenis takde cermin kat rumah. Dia ingat orang pangkah dia tu sebab sifat peribadi dia. Orang pangkah kamu tu sebab coalition yang kamu wakililah ngok! Bukan sebab nama kamu Azmin Ali!

    ReplyDelete
  10. selepas pilihanraya 2008, setelah ts khalid dilantik menjadi mb selangor, kami pernah bertanya pada azmin, kenapa dia tak jadi mb, kerana dimasa tu kami fikir seniority dlm pkr azmin lebih senior dari ts khalid. apa jawapan azmin, oh kita nak yg lebih tinggi, mb ada apa kita nak jaw federal, diwaktu tersebut kami terlopong sbb tak tau adanya projek 16 sep. selepas projek 16 sep diwar2kan baru kami tau beliau berangan nak jadi menteri. tapi malang projek 16 sep tak menjadi dan terlepas peluang nak jadi menteri dan yang malang lagi jaw mb juga dah terlepas...kalau tak de projek 16 sep rasa2 dia tak grab ke jaw mb selangor, kan ke dia anak emas...

    ReplyDelete
  11. Kah kah kah!
    apa dah jadi! setelah Husam buat perangai di Kelantan, Azmin pula mula berak busuk di Selangor.
    Bukankah sudah nyata dan terang, pemilihan khalid dipersetujui oleh PAS dan DAP. Jelas sekali nama Khalid disebut sebagai MB oleh kedua kerabat PR. Ertinya, PAS dan DAP setuju PKR memimpin PR di Selangor dengan satu syarat iaitu Khalid jadi MB.
    Persoalan calun lain selain daripada Khalid tidak timbul, bahkan tenggelam dengan sendiri. Usaha untuk mencalunkan Azmin atau Azmin sendiri ingin kepada jawatan tersebut adalah sesuatu yang memalukan.
    Seperti di Kelantan, usaha untuk menunjulkan diri sebagai calun terbaik , dimana orang lain mesti memilihnya merupakan keaiban yang terhina diabad ini. Bahkan mendedahkan apa yang tersemat didada atau niat yang bersarang didalam hati.
    .Kemaruk Husam dan Azmin kepada jawatan dianggap low class terbuka semula selepas cita-cita nak jadi menteri pusat terburai.Hujah Azmin di Selangor sama sahaja dengan hujah Husam di Kelantan. Kedua-dua mereka mendakwa pemilihan untuk jawatan yang mereka diingini telah dirampas secara perancangan tidak sihat dan tidak dibuat secara keputusan jemaah. Bahkan kedua mereka menyidir pimpinan dengan bersifat nepotisma.
    Jika Husam angkat senjata melalui penyokongnya menolak keputusan parti, Azmin pula secara berani bangkit menentang pimpinan secara berdepan. Nampaknya sejarah lama berulang, "kekecewaan diserlahkan akhirnya taik busuk terlempar dimuka sendiri"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Green ClubPP, Jgn samakan Azmin dgn Husam.. dua kes berbeza & dua situasi berbeza.. Azmin mintak dilantik MB Selangor atas kapasiti dia Timb Pres PKR & Pengerusi PKR Negeri berbanding TS Khald yg hanya AJK PKR Pusat.. dia lupa utk jd MB, sokongan YB parti komponen Pakatan lebih penting. Track rekod TS Khalid yg cemerlang ditolak ketepi demi nafsu nk jd MB.. konon cita2 utk jd MB bukan satu jenayah..nk paksa Anwar & Wan Azizah pilih dia, guna ayat AQuran, tp yg dia meminta2 jawatan tk mau guna Hadis yg larang bg jawatan pd yg meminta2 jawatan..
      Husam, senario berbeza.. dia tk minta jawatan, dia redha, tp dia sbg orang no 3 dlm hieraki PAS Kelantan tidak dipanggil berbincang (mesyuarat) & tidak dimaklumkan lebih awal tentang kabinet Exco Kelantan.. cuba bayangkan kita ditempat dia.. apakah kita tk merasa apa2.. dia pun manusia..its natural to be sad & confuse dlm situasi sebegitu.. kalau kita rujuk Sirah, berapa hari Jenazah Rasulullah SAW tk dikebumikan, kerana Sahabat2 yg bermesuarat belum mencapai kata sepakat ttg siapa pengganti Rasulullah SAW... Mengapa terlalu tergesa2 dlm kes Kelantan? Najib & lain2 MB pun angkat sumpah sorang2 dulu, next week baru angkat sumpah menteri Kabineyt & Exco2.. berlaku adil lah, walau pad orang yg kita tk suka..

      Delete
  12. kita da kenal dahhh mana kelapaq..mana yg terjeli-jelir...tak malu woiiii..belum pijak putrajaya,mintak jawatan..zuraida pon sama..

    yg tak suka jwtn MB di pegang ahli politik!!

    ReplyDelete
  13. 1.ya tak ya jugak!!sapa kisah kat azmin tu!!bini pun tak tau jaga!!
    2.nampaknya hudud dan membangun bersama islam makin jauh dan kaburla nampaknya!!
    3.gelak sakan komunis dap ni pada melayu pkr dan pas!!bodohhhhh nyaaaaaa!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1- jgn dok pertikai bini org, jaga bini, anak2 dan adik2 kau dulu, Allah maha berkuasa, entah2 akan terjadi sebaliknya
      2- bila pulak kau (umno) nak hudud? dah jatuh cinta kat Islam ke? atau cakap2 org munafiq.
      3- setahu aku komunis dap tak kelapar pun jawatan, dulu2 bn menawan pinang kerusi umno lebih banyak dr gerakan tapi kenapa ketua menteri diberi pd komunis gerakan. skarang sapa yg bodoh, yg pastinya melayu umno diperbodohkan.

      Delete
    2. UMNO...siang mlm pg ptg 8 hari seminggu kutuk pas kawan dgn dap...tup ..tup..ada jugak keinginan nk bersama dgn dap sbg ganti mca....mmg sial tahap lembu parti bernama UMNO

      Delete

  14. Saudara-saudara sekelian percayalah,
    Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

    Percayalah saudara-saudara sekelian,
    Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engkau tiga suku, sama mcm boss kau jual kalimah Allah, berapa sen dapat ????!!!

      Delete
  15. "3- setahu aku komunis dap tak kelapar pun jawatan, dulu2 bn menawan pinang kerusi umno lebih banyak dr gerakan tapi kenapa ketua menteri diberi pd komunis gerakan. skarang sapa yg bodoh, yg pastinya melayu umno diperbodohkan."

    1.tak lapaqla!!!sebab selangor ada sultan dan perlembagaan negeri tak bagi sikafir ni jadi MB!!
    2.tak jadi MB pun tak pa!!depa ada dongoi-dongoi yang boleh dimakan oleh depa!!

    ReplyDelete
  16. "UMNO, dia tolak Islam automatik dia tolak roh, bila dia tolak Islam,
    Nabi Muhammad pun dia tolak, al-Quran pun dia tolak, Allah Taala pun dia tolak," katanya dalam pidato sempena Ijtima’ Tarbawi Dewan Pemuda PAS Pusat di Masjid Rusila, malam tadi. Katanya, akibat itu perjuangan Umno hanya setakat dunia sahaja."harakah.

    1.Pas sekarang bukan saja dah buang hudud dan negara islam bahkan jadi hamba pencacai komunis kafir dap saja!!
    2.begitu hina sekali puak-puak penjual agama ni!!

    ReplyDelete
  17. kah kah kah!
    benarkah tidak sama? apa yang jelas kes keduanya hampir serupa dan hak tulo.

    Azmin naik angin tidak ajak berbicang sedangkan beliau nombor dua dalam haraki parti PKR.
    Husam tak puas hati kerana kerana tidak diajak berjemak berkira,, sedangkan beliau no 3 dalam haraki parti.

    Azmin mengamuk kerana merasakan beliau lebih layak untuk jawatan MB, kenapa pula diberikan kepada Khalid.
    Husam berkecil hati kerana jawatan TMB diberikan kepada Nik Ammar, sedangkan beliau merasakan lebih berkeliber dan berjasa pada parti berbanding dengan nik Ammar.

    Azmin menuduh ada komplot menyikirkan beliau.
    Husam mengesyaki terdapat komplot untuk merampas haknya.

    Azmin pada asalnya tidak berminat dengan jawatan MB, kerana meramalkan PR akan memerintah dan mereka memperolehi jawatan menteri.
    Husam menyangka PR memerintah dan beliau merupakan salah seorang yang akan dilantik sebagai menteri kerajaan pusat.

    ReplyDelete
  18. Allah telah memakbulkan doa kita semua agar negara kita dikurniakan kerajaan terbaik. Terimalah kurniaan Allah, siapalah kita untuk mempertikaikannya. Carilah hikmah di sebalik semua kejadian.

    ReplyDelete