Saturday, May 11, 2013

Harap Adun Kota Damansara jemput Presiden PAS baca doa di majlis kesyukuran kemenangannya

Bila saya dan beberapa kawan dari Kedah jumpa Dr Hashim untuk menyampaikan takziah akibat apa yg Haji Khalid Abd Samad sifatkan sebagai "hasutan syaitan", antara ayat yang saya tak lupa dia kata ialah "ada la hikmah tu".

aku ni bodo ugama. Tapi, saya rasa la, contohnya kalau la ketika saya makan mee rebus Ghulam elok-elok ketika jumpa Dr Nasir tu, tiba-tiba tercekik tersedak-sedak jugak walaupun saya makan dah habis hati-hati dah, boleh la kata "ada la hikmah tu".

Ok, setahu saya, hikmah dari Allah s.w.t. Tapi kalau dengan jahatnya orang kencing atas kepala rakyat kerana dah terasa manis dan lazat sangat "hasutan syaitan" dan bagi free-free kat Umno kerusi DUN Kota Damansara tu, takkan nak kata "ada la hikmah tu".

Tu satu. Khalid kata Pakatan Rakyat kalah di Kota Damansara dan Semenyih akibat "hasutan syaitan" (Lihat "PAS dengan DAP tak kelapaq kat hang, Azmin oi!!")

Saya nak tanya, adakah orang yang turut merasa manis dan lazat sangat "hasutan syaitan" itu ialah orang yang tanda tangan watikah atau surat kelulusan menggunakan lambang PAS? Katanya, bukan satu dia tandatangan sehingga mengakibatkan berlaga sesama Pakatan, malah sampai lima enam.

Ketika pergi Kota Damansara baru-baru ini, saya pun ternampak poster calon Barisan Nasional bagi DUN Kota Damansara, Halimaton Saadiah Bohan. Bila nampak poster tu, saya rasa nak hantar mesej kat dia mencadangkan dia menjemput Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membaca doa kesyukuran kalau dia buat kenduri kesyukuran meraikan kemenangannya di Kota Damansara tu.

saya juga nak cadangkan Halimaton Saadiah jemput sama menantu Abdul Hadi, Zaharuddin Muhammad dan calon PAS di Kota Damansara, Ridzuan Ismail sebagai tetamu paling utama selain Abdul Hadi.

Lebih elok lagi kalau Halimaton Saadiah meminta orang-orang Umno menyediakan tandu untuk mengusung dan mengarak mereka bertiga sebagai adi jagat utama yang menganugerahkan kemenangan kepadanya sehingga dapat la dia jadi Adun Kota Damansa.

(Saya ada janji nak tulis sambungan dalam posting "Adakah akan jadi kafir kalau tak cakap bab hudud sat waktu pilihan raya ni?" selepas pilihan raya. Nanti saya tulis)

30 comments:

  1. "Comel tak kak Ton?" tanya Halimaton Saadiah, nanti Hj Hadi and the geng akan jawab beramai2, "comel!!" sebijik cam iklan kat tv tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'ada hikmah la tu'..

      satu...Dr Nasir @ PSM boleh saman kaw2 puluh/RATUS juta-kaya2!

      dua...PKR pon saman atas MARUAH parti lg kaw2 5/10 billion!

      tiga...RKYAT pon saman krn diKHIANATI btul2 kaw2 500 billion!

      Kasi yg ber UG2 tu..yg tuduh2/FITNAH pil'kuda & kominis tu cium tanah!
      kasi dia sampai londeh kaw2..mcm 'SPENDER besar' yg dah pon terdedah?

      insyALLAH begitu lah hikmah..

      Delete
  2. salam
    hj hadi dah tak releven lagi untuk memimpin PAS waktu dan ketika ini, tengok pemimpin2 MCA dan GERAKAN lebih rasa bertanggung apabila berlaku kelemahan dalam parti mereka.
    ALOH tak po asa tuhan redho" modal ini lah sering keluar dari mulut dia bila berlaku sesuatu pada PAS.
    Kedah kalah pon tuhan redha dengan percaturan hj hadi? Hashim Jasin PJ PAS Perlis bagi anak dia pakai AP beli PORCHE mewah pon TUHAN redho jugak?
    Jayakumar yb sg siput dari PARTI SOSIALIS jual AP untuk buat jambatan untuk kemudahan orang ASAL ,TUHAN tak redho?



    ReplyDelete
  3. yg x suke ulamak di muka bumi skrg ni hanyala syaitan..sedara syaitan..sepupu syaitan kaum kerabat syaitan ituje yg x suke ulamak..sbb syaitan tau ulamakla pewaris nabi yg akan menyelamatkan umat dr dunia hingga akhirat..klu haji hadi tak releven..anwar lgsg x layak najib boleh blahla.....apa kau merepek ni syaitannn

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg ber'UG2' dgn setan2 dikenali tu ulamak ker?
      yg tuduh2 pil kuda & kominis..khianat takde bukti tu ulaRmak ke ape?

      ada cop ke dr Tuhan @ nabi yg iktiraf bhw seseorg tu bnr2 ulamak?
      jgn lah jd pak turut & trikut2 krn BUKTI2 sgt jls ada ular ddlm semak?

      senang sgt2 lah org MELAYU nih kena patuk/bodoh oleh ulaR2mak dlm smak!
      professor kangkung..PhD paste/copy..ulaRmak2 pon brsepah2 melambak?

      Delete
    2. kite kena wala ngn pemimpin ...tambah2 yg tinggi ilmunye...huhuhuhu...puiii

      Delete
    3. Tengok juga lah ulamaknya tu sape takat tgha tak payah aku dah tau dia tu macam mana, buat kebajikan tau le, atur negara hancurrrrr... lihat Trengganu masa dia track record....lepas tu Kedah apa jadi. akibat ada batu atas kepala.....

      Delete
  4. Hadi bodo politik,takde ciri kepimpinan.kalau serban tggi gunung pun tp xblh memimpin massa,elok duduk mengajar kuliah subuh je.bg statement pun selalu merugikan rakyat,nk jd pemimpin apa.ini politik,bkn beljr tajwid adik oiii.

    Anwar dah terbukti ikon yg menyatukan massa.jgn harap hj hadi blh dpt undi rakyat msia utk jd pm kalau anwar xde.husam jauh lbh layak.setakat guna title ulama blum ada jaminan utk dpt pimpin negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg kita nampak tu..BUKAN nya ulamak ttpi ular..ulaRmak dr dlm semak?
      ttpi ular..ulaRmak ini ada KELING jual obat yg jaga & bela bg makan telor..TELORRR BUSARRR punya dey!

      Apb KELING jual obat tiup seruling..ular..ulaRmak pon msuk dlm TV nyanyi posing2..& tajuk lagu dia "Ooh pil kuda kominis sgt bahaya"

      sume tlh dirancang..krn sudah terTELAN/makan umpan..TELORR BUSARRR dey?

      Delete
    2. patut lah dah dekat sgt hari mengundi buat2 citer kat tv, pil kuda lah,kominis lah. rupa2 nya ada plan bogosh dgn setan dikenali. tak leh caya langsung org2 pakai serban ni rupe nya. khianat2!

      Delete
    3. setuju sangat2... kemah keming

      Delete
  5. salam pak bakaq.tentang isu kota damansara ni,saya yakin kehendak dan ketentuan Allah.jika psm menang disitu,pasti azmin ali akan menjadi mb selangor.beliau akan mengatakan pkr selangor akan mencalonkannya sebagai mb.akibat kekurangan kerusi berbandingkan dengan pas dan dap,azmin agak malu untuk mendakwa beliaulah paling layak menerajui selangor.pak bakaq sedia maklum perihal azmin yang kemaruk menjadi mb.say menyokong penuh perlantikan TSKI untuk penggal ke2.takbir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya si Azmin tak sampai begitu sekali seperti yang anda sangkakan Anda percaya dengan berita-berita hangin? Mungkin perkataan nya tak sama seperti penafsiran anda.. fikir2kan

      Delete
  6. jangan merendahkan ulamak,kerana ulamaklah pewaris nabi.orang yang menjadi melayu sekular akan menghina ulamak,kononya lebih layak menjadi iman saje..padahal sejarah islam telah mengatakan ulamak memain peranan dalam pertadbiran sesebuah negara.akibat orang melayu kekurangan pengetahuan agama akan mengeji ulamak kerana membandingkan pemimpin aliran sekular.ulamak mentadbir negara akan berpandu hadis dan alquran.orang melayu kekurangan ilmu agama selalu menghentam ulamak kerana tidak memenuhi citarasanya..ingatlah Allah,tiada kerajaan yang kekal didunia.tunggulah saat-saat kejatuhan bn samada dalam pru 14 atau sebelumnya,ingatlah janji2 Allah.yakinlah Allah tu berkuasa.sebagai orang islam berdoalah bn akan hancur digantikan dengan kerajaan pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu..yup kite tungu je la..ulamak kite akan buat solat tiap2 mlm bg bn leka dan insaf supaya xmenipu dlm pru...tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

      Delete
  7. Pak Bakaq,

    Bila di tengok kenang PRU13 Kota Damansara ni terasa nampak yang PAS in suatu parti politik banggang dah tak boleh difikir perkattaan baik untuknya lagi. Bodoh betul, dibuang peluang mudah memenangi ADUN di Selangor. Ulamak yang ada dalam PAS sekarang ni tak lebih Ulamak Dunya yang masih kegilaan memuaskan nafsu batin dan fizikal serta material. Nampak sangat dan hanya orang yang buta mata hati saja tidak nampak keadaan sedemikian. Ianya sendiri merendahkan martabat Ulamak dari pandangan umat umat Islam dan bukan Islam saja.

    Agak agak kalau Karl Marx masih hidup lagi, beliau akan bagi satu Darjah Datoship pada Presiden PAS kerana mengaku Karl Marx pemimpin unggul sejarah dunia. Sedih masih ada orang yang sendiri telah bodoh ingin membodohkan orang lain terutama orang bangsanya sendiri.

    Imran Khan pun cakap masok BBC bahawa "Tuhan tidak mengubah suatu kaum jika kaum itu tak berusaaha mengubahkan kedudukannya sendiri" bila dia terbaring jatuh stage. Orang PAS mungkin lupa akan ayat ini kerana asyik bangga dengan gaya Ulamak dan Islam mereka.

    Macam macam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak bertinju sesama sendiri memang mudah...
      Kalau korang rasa Kota Damansara salah PAS...
      Habis semenyih salah siapa?????

      Kehkehkeh....

      Delete
    2. klu azmin PKR salah gua pon dia belasah kaw2 punya!

      ttp bila puak2 UG yg konon2 WARAK tuduh2 kominis pil kuda tanpa bukti gua lagi HANGIT..krn Tuhan & nabi TAKdak ajar krja CELAKA!

      klu level tuan guru dah AJAR buat khianat/fitnah apa nak jd kat anak2 buah..tuduh2 fitnah khianat adalah puak setan yg haramJ--ah!

      RAKYAT bukan bole dbodoh2 kan oleh PKR PAS @ BN..yg salah WAJIB dbelasah!
      jadi wakil rakyat adala KULI batak kpd rkyat!

      Delete
  8. seme geng pro syiah tumpas kali,,alhamdulillah..

    ReplyDelete
  9. Good combination from socialist and syiah group

    ReplyDelete
  10. Good combination from socialist and syiah group

    ReplyDelete
  11. Sedang Saidina Uthman dan Ali pun kena bunuh dek tak puas hati, inikan pulak kita yang tak maksum. Long term belum tentu orang tertahan dengan politik ugutan. Banyak dah kita lihat parti terkubur setelah melalui cubaan. Ambe sokong PAS kuatkan barisan Ulama'nya sebab mereka je ada tahan juang dalam masa yang panjang.

    ReplyDelete
  12. mazhab syiah memang membenci ulamak sunni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ABang... jangan sembarang tuduh siah itu apa sila lihat dalam blog islamitucinta. silap-silap anda tercebur kedalam orang yang memusuhi nabi dan keluarganya.(hilang dari mendapat sefaat nabi di akhirat nanti.) Hindarkan lah

      Delete
  13. kalau kat semenyih tu tak apalah..pak bakaq maafkan sebab satu mazhab.

    ReplyDelete
  14. Kalau di KD kerja macai Umno yg bernama Hadi, di Semenyih pula kerja macai Umno yg bernama Azmin. Satu geng, satu kepala.

    ReplyDelete
  15. Biar syiah hancur sebagaimana akan hancurnya umno..

    ReplyDelete
  16. Perjuangan PAS tahan lasak disebabkan adanya tarbiyah dari ulama...parti yg menjadi sekutu PAS belum dikuatkan lagi dgn tarbiyah walaupun semangatnya dah ada..harap2 percaya tidak. Bimbang takut melompat spt yg berlaku di perak...

    ReplyDelete
  17. Betul tu sepatutnya PKR ,PSM dah kena bergerak ke arah pentarbiyahan ahli . Biar nampak kemana halatuju nak bawa ahli2nya. Bila pentarbiyahan tersusun baru nampak ahli yg tahan uji dan ditunjukkan sebagai calon yg meyakinkan dlm PRU. Kdg2 ckp bergegar2 bini pun belum tutup aurat. Tidak ada beza dgn najib. Apa yg dia nak perjuang?

    ReplyDelete
  18. hairan ye. bila kemaruk nak bertanding mcm2 tuduhan diberi pada dr. nasir.
    kominis lah, tak tahu ambik air sembahyang lah dll. bila nak undi tak tanya pula org yg mengundi tu, sembahyang tak, puasa cukup tak, atau pun apa kerja nya. silap2 pelacur. masa tu ckp lah org2 yg pegang islam betul2 je yg kami terima, yg lain jgn undi kami...bolih tak.

    ReplyDelete