Sunday, May 12, 2013

Orang penting PAS sendiri tak percaya Presiden PAS

Waktu anak saya Muhammad Sadiq (2/1/94 - 4/12/10) kembali ke pangkuan Allah s.w.t. yang sangat dia harapkan keampunan-Nya dulu, kami suka berkumpul sekeluarga untuk merawat lara dan luka di dalam jiwa. 

La ni, bila penipuan pilihan raya mematikan harapan rakyat untuk menamatkan kuasa Umno Barisan Nasional (BN) yang saya mohon Allah mela'natkan parti itu, tentulah berkumpul sesama sendiri seperti di Kelana Jaya dan di Batu Kawan sangat penting untuk menguatkan kembali semangat (Foto di sebelah ihsan Sky Arts Production).

Sebab tu la aku sakit hati sangat bila Azmin Ali tuduh kita ni bodoh sangat sehingga kononnya kita ni diletihkan, diasak, diheret dan dibuli bila kita berkumpul di Kelana Jaya.

Dan sebab itulah juga saya tetap melihat Azmin sebagai Hasan Ali in the making walaupun dia telah meredakan histerianya apabila melihat rakyat semakin ramai dan nyata berada di pihak Tan Sri Khalid Ibrahim.

Tu satu hal. Tapi yang saya nak tulis di sini ialah mengenai pesanan ringkas yang saya terima dari seorang aktivis PAS yang berada di sekitar puncak kuasa PAS. saya petik tanpa edit:

"Hang tulislah bagi peringatan pada pimpinan pas jgn ulangi 2008 lepas pru jumpa pm.jgn bagi org maki pas"

Setakat itu saja pesanan ringkas beliau.

saya tertanya-tanya, mengapa orang berada sekitar puncak kuasa PAS menghantar sms sedemikian rupa? Adakah dia sedang mengetahui sesuatu yang berlaku yang kita tak tahu?

saya hanya boleh bertanya, kerana saya tak ada maklumat. Kalau saya ada maklumat yang saya yakin sahih, dan maklumat itu bukan dari Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, saya pasti tulis. saya malas nak ambil maklumat dari AJK PAS Pusat sebab takut nanti depa kena bersumpah la'nat dalam mesyuarat yang depa tak bagi maklumat kat saya. Naya la depa.

Jika sesiapa yang ada maklumat bahawa Presiden PAS mengulangi buruk kelakunya selepas pilihan raya 2008 lalu dan berkendak politik dalam gelap dengan pemimpin tertinggi Umno, harap kongsikan maklumat itu.

Namun, dari sms yang saya terima itu, apa yang nyata bagi saya  ialah orang-orang penting PAS sendiri tidak percaya kepada Presiden PAS.

(saya juga ada terima sms dari seorang pengundi Kedah yang berkata "you guys fuck up" kepada para pemimpin PAS berhubung kekalahan PAS Kedah dalam pilihan raya umum 5 Mei lalu. Nanti saya siarkan) 

51 comments:

  1. Saya semakin hari semakin bosan dgn PAS bila teringatkan Presidentnya. Saya sedikit reda bila bekas MB Kedah yg banyak membuat kerugian kpd parti tidak mungkin akan active selepas ini dan skrg ni saya berharap sgt agar President PAS bersara dan ditukar kpd org yg lebih layak utk memulihkan kepercayaan saya semula kpd PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. benak pikir hang serupa dg aku. aku hampiri pas kerana mursidul amnya. kini rasa nak renggang kemakin jauh kerana sipresiden dan org2nya. aku bersimpati dap dan hormat kesetiaan kawan.

      Delete
    2. sume yg mngkhianati rkyat dgn sandiwara nas2 agama dpt cash kaw2!
      lepas satu per satu..lepas abih satu persatu baru muncul kpala hantu

      'spender besar' dah pon terlondeh
      lps nih klu bawak kes mahkamah isu2 pil kuda & kominis makan tak abih
      ddlm hati2 pngkhianat2 rkyat nih skrg tengah kecamok habih
      sbb tuhan tahu hati2 busuk depa nih dah penoh dgn setan2 & iblish

      depa nak main sandiwara dgn tuhan..tuhan kasi kat depa kaw2 perabih

      Delete
    3. Gilo mamat ni..kebanyakan post yg suruh tghh dipecat semuanya drp ip dia..sama jer ip.. pkai silverbird basic pun bleh track ..lepas kata ramai plak sokong..ntah2 mamat gila dap ni buat kacau..bukan tak tau red bean dap support husam...cuba mengucap skit

      Delete
  2. Bakaq, dulu hang kata Ustaz Nasa berpeluk di luar negara. Hang bohong. Walaupun apa hang tulis tu betul tapi hang bohong pasal ustaz Nasa tu macam mana.

    Tak payah nak hidup mayat semula.
    Insifi kematian anak sebagai suatu pertunjuk hang balik kepangkal jalan.
    Sorry nasihat aku kasaq!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ust nasa tu jujur & ikhlas
      sejujur najib bersumpah sumpah
      ber ug ug pon hujah yg bernas
      ibarat bangkai dlm tong sampah

      nasa yg budiman turut ke gaza
      mengiringi najib bersandiwara
      zul kulim pon ada sbg perwira
      hadi & harondin jer yg tak nampak muka

      pru13 dah pon berjaya
      kpd si ug pon menang selesa?
      pil kuda kominis pluru bahaya
      aku menang..rkyat sume mampos pi la

      Delete
    2. Ini bahasa Org jahil.

      Kita semua akan kembali kpdNya. Masa sahaja yg menentukan. Namun bila tiba masanya x akan di cepat atau diundurkan walau sesaat.

      Delete
  3. siapa yang tergolong dalam politik hawa nafsu akan di hidu tak kira presiden atau siaa ajk rolemodel selepas rasullullah adalah sahabat dan para auliya dan di akir zaman ditimbulkan allah bebrpa org di semananjung juga di nusantara tapi yang relevant adalah pok nik bukan dia maksum tapi terbaik dizaman ini utk orang melayu khususnya dan am nya utk berbagai bangsa di malaysia

    ReplyDelete
  4. minta bertaubatlah....
    dok nak cari salah presiden ssaja...
    yang dia buat yg betul hang tak puji
    sikit pun....
    adil lah....
    aku tau maklumat hang dari mat sabu
    tok sah bohonglh..
    hubungan hang dng dia bukan org tak tau
    aku rasa hang org ppertama yg pling gembira bila mat sabu sebagai presiden pas
    tapi .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana nila setitis rosak susu sebelanga.

      Delete
  5. PAS akan lebih diterima dan diyakini rakyat jika presiden PAS ditukar...presiden PAS ini jenis orang cepat mengaku kalah dalam perjuangan, berminat dgn unity goverment dan tidak mempunyai perancangan jitu dlm perjuangan PAS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju 1001...% aku dah nak meluat dg pas kerana dia & angkatannya juga pe'el nak unity gov.

      Delete
    2. aku pun setuju, tgha tiada jati diri, ada ke seorang presiden parti membuat kenyataan dia nak jadi nelayan aje maksudnya tak nak jadi pm.

      Delete
  6. Sampai sekarang aku masih tak nampak tang mana kehebatannya sehingga boleh jadi presiden PAS. Dari dulu sampai sekarang aku masih mencari2.....

    ReplyDelete
  7. habis tu sapa yg layak jadi presiden?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Husam bhai....

      Delete
    2. husam calon terbaik buat masa ni....

      Delete
  8. Bagi aku presiden pas tidak semestinya ulamak ..dalam pas ada majlis syura ..disituu lah tempat ulamak ..kerana majlis syura lebih berkuasa dari president ...presiden mesti mempunyai vision n mission n carisma n professional ..aku sayang kat pas sebab itu aku bagi pendapat ...kalau parti gagal kita mesti bertanggungjawab atas kekalahan da n turun turun biar orang lain pulak yg memimpin ..jgn bagi alasan merapu...memang lah kita kena redha dgn kekalahan tapi kita pun kena tau yg kita ini kurang berkemampuan untk memimpin ...pemimpin kena redha ..aku pun kena redha dapat pemimpin macam ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat setuju, Presiden Pas perlu lebih berkharisma,berperancangan dan perlu dilihat oleh semua rakyat malaysia sebagai orang yang mampu memimpin rakyat. tak semestinya seorang Ulama. Jawatan Mursyidul Am,Dewan Ulama dan Majlis Syura perlu diperkasakan supaya lebih dihormati.

      Delete
  9. Kehebatan seseorang dinilai dari Ilmu yang dimilikinya....cakap la macam mana pun....cerita la macam mana pun....PAS tetap nak ulama yang pimpin....TGNA ulama....TGHH ulama....korang sapa?....

    Jangan hina ulama....Jangan samakan diri korang dengan orang UMNO, cakap ikut sedap mulut je....Kami orang Ganu membesar dengan didikan TGHH setiap hari jumaat dekat Rusila tu....PAS boleh je bergerak ada PR ke takde....PAS nilai kemenangan atas kesedaran ke arah Islam....bukan nilai dengan jawatan YB....

    ReplyDelete
    Replies
    1. coba cari KBNARAN..baru boleh dpt ERTI hakiki sape dia ulamak?

      apa KBNARAN nya klu tuduh2 pil kuda TANPA bukti...ulamak ke tu?

      apa KBNARAN nya klu tuduh2 kominis dgn SYOK sndri..ulamak ke ape?

      4/5 hari..dah dekat sgt hari UNDI, dlm TV kecoh dgn tuduh2/FITNAH ni?

      cari lah logik KBNARAN..sume nih sebijik CONTOH setan yg trSEMBUNYI?

      Delete
    2. Menghina Ulama adalah salah. tapi apa salah untuk dikritik. Jangan lupa siapa yang berbohong isu jumpa PM lepas 2008. Apabila ditanya jawapannya TIDAK, mujur Pak Lah buka rahsia..

      Delete
  10. jangan gaduh2..undi je BN..dari pemimpin sampai ke penyokong jenis 'mulut longkang' nye.tu pasai KALAH..

    ReplyDelete
  11. Aku doa biarlah cepat2 tgha masuk bn....boleh jd menteri, tantawi & abduh blh jd timb menteri. Pas akan pecah 2, 1 ketua tghh & lg 1 tgna, husam, khalid samad etc...... Kali ni baru kita puas hati berjuang utk islam.........cepat2lah masuk bn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apasal kepala2 umno TAKUT sgt dgn kuasa RKYAT & anwar?
      jwpan nya krn RASUAH.. mrk seram NGERI sgt masuk kdlm dlm penjara!

      apasal pulak kepala2 UG pon sgt2 TAKUT dgn kuasa RAKYT & anwar?
      jwpan nya pon SAMA..pngKHIANAT2 rkyat mmiliki niat/MOTIF yg serupa!

      sampai MAMPOS pon takde sorang yg mungkin PERCAYA dgn kenyataan diatas?
      inilan mujarab nya pil2 'agama' yg mnjd kan 100% org2 melayu LALOQ lena

      dgn izin 'NYA' apb KUASA diberi kpd RKYAT & anwar..sume RAHSIA pon akan trBUKA

      setan yg dikenali & setan yg terSEMBUNYI adalah SATU & serupa?
      saksi..SAKSIkan lah bila tiba saat dr 'NYA'

      setan2 sume tak akan dpt lari dr kepongan 'NYA'!

      Delete
    2. rupa2 nya duit puak2 nih banyak melambak2 JUTA2 kat mana?
      oh oh oh itu kah rahsia nya
      oh oh oh jual agama jual akidah lumayan lumayan
      bisness camni rkyat sume tidor..sbb dah telan pil akidah

      akaun ana..ana tak boleh bukak akaun ddlm negeri
      akaun ana..wajib private confidential dekat negeri atas angin

      tak dak sape yg tahu ana adalah multi-millionare
      tak dak sape yg SANGKA..rkyat sume sudah kena TIPU la..kah kah kah

      Delete
  12. No Blog 10:10, Kalau takde PR dan PKR yang berjaya kumpulkan PAS,DAP dan PKR memang PAS boleh bergerak, tapi setakat Terengganu dan Kelantan aje! Tapi dengan sokongan PKR,DAP maka PAS kini boleh menang dikawasan yang bercampur Cina dan Melayu! Jangan ingat tanpa PKR dan DAP, maka PAS akan mudah dapat sokongan dari kaum lain? Tengoklah realiti politik hari ni, jangan jadi katak bawah tempurung dan jadi macam penyu, bertelur sampai keluar air mata, tapi telur kena curi dan penyu hanya berlalu pergi gitu saje! Tahun depan bertelur lagi!.....maknanya PAS akan berada ditahap itu juga dan akan alami perkara sama iaitu TIDAK BERKEMBANG! Kena ingat, PAS di Terengganu ni bukanya kuat sangat berbanding Kelantan! Sebab apa? Ini kerana kepimpinan yang cepat letih dan sibuk nak ber UG!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul! Tanpa PKR dan DAP siapalah PAS. Presidennya hanya nak jadi nelayan dan bila orang tak sokong mereka,mereka kata orang tu masih pakai cawat.Semua ulama taik kucing!!!!

      Delete
  13. Masa Anwar Ibrahim dalam UMNO dulu kata kat PAS ni macam-macam. Ambe ingat lagi beliau ceramah kat Pengadang Baru kata kat TGHH, tapi cerita ni tak tubik lah. dalam hadis Riyadus Saalihin sebut berjuang kerana panas hati, nak balas dendam walaupun nampak macam mujahidin, ALLAH tak terima.

    ReplyDelete
  14. Komen yang bengong temasuklah penarik beca yang bengong.
    Kalau bekas ahli umno berok pun keluar taik umno.

    ReplyDelete
  15. Parti PAS akan lungkup dimakan masa, dan hanya masa yang menanti tiba.

    PAS akan dilihat sebagai Parti Politik lembap dengan kepimpinan lembap setahap benggap yang syok sendiri yang kuatnya agama, namun gagal mempraktikkan kekuatan agama dalam mengukir kejayaan dunia. Ahli ahli PAS rata rata nya di golongan kelas rendah dan bawahan, gagal memperjuangkan idea idea kreatif untuk menjana ekonomi mereka serta PArti PAS itu sendiri.

    Parti Politik yang realistik seperti DAP dan PKR akan dikerumuni oleh anak anak bangsa yang mahukan kejayaan dunia dan akhirat, dan bukan saja seperti kepandaian ulamak tapi hidup sebagai mamak.

    5 hingga 10 tahun lagi, Parti PAS akan jadi seperti Hindraf aje tengoklah nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salaaam Tuan, jika kita berkarya perlulah jaga sikit adab tu. Dalam AGM PAS nanti pilihlah Presiden PAS yang baru. Kata melepaskan geram tak perlu. Pembukaan Makkah Nabi tak suruh sahabat pergi bunuh Abu Sufian padahal dialah yang paling benci kat nabi Muhammad dan nak bunuh baginda. Semua orang baca tulisan ini dan Tuan kena jawab apa yang anda tulis di Akhirat kelak.

      Delete
  16. 1.Bila puak-puak macam mat sabu,hussam,salahuddin yang sealiran dengan anuar brahim tewas pada pru13 bermakna semakin hampir orang melayu akan bersatu semula untuk menidakkan kerakusan puak-puak komunis moden ni!!aliran itu telah terbukti dimana umno semakin mendapat kepercayaan orang-orang melayu!!fakta ini jelas bila perak dan kedah kembali kepada "umno" dengan bergayanya!!
    2.puak-puak pencacai dap seperti ko ni tunggu masa je untuk tunduk malu pada satu hari nanti!!perhimpunan dikelana jaya dan yang terbaru di penang dipenuhi dengan puak-puak mata sepet yang meroyan sakan melihat data pilihanraya bahawa kekuatan mereka setakat 38 kerusi jee!!biarla mereka menyalak dan melalak habis-habisan!!
    3.yang pastinya semakin orang cina menolak umno!!semakin kuat sokongan orang melayu kepada umno!!dan biasalah!!ada jugak orang macam ko ni dilahirkan didunia ni untuk jadi macai dan hamba kafir dap di tanah melayu ni!!biasalah tuuuuu!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau begitu orang-orang yang professional boleh join PKR je. PKR sudah sediakan platform untuk mereka. Parti PAS sudah tidak dinamik untuk mereka ni. Ambe sokong pimpinan PAS mendaulatkan Ulamak sebagai pemimpin. Orang professional jadi follower dahlah.

      Delete
  17. Aku ingatkan aku saja yang mendesak TGHH undur diri rupa-rupanya ramai dari kalangan PAS sendiri yang bagi koment untuk menyuruh TGHH letak jawatan, eloklah tu jika semua orang PAS sudah sedar tapi agak sudah terlambat sepatutnya selepas PRU12 dulu dia kena tarik diri,tapi oleh kerana kuasa dia tak malu sanggup juga pegang jawatan sebagai persiden, sebab ku berkata bagitu, PRU12 Teranganu dibawah pimpinan dia sendiri boleh kalah,dan kali dalam PRU13 Kedah pula kalah ,apakah semua ahli PAS tidak nampak kelemahan dia,yang aku tahu HH ini suka dan gembira sekali jika PAS bersatu dengan UMNO,cuba tiada adanya TGNA lama dah PAS bergabung dengan UMNO ,jika dia masih presiden PAS , kita tunggu dan lihat apa akan terjadi,itulah juga sebabnya dia sabotaj pencalunan dikawasan tertentu semasa PRU13 lepas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu rakyat mndpt kuasa dan anwar jd PM
      abih lah akaun2 puak2 UG kat luar negeri

      brp puloh/ratus JUTA agak2 nya umno dah bg kongsi

      sbb tu mrk takut sgt2 klu anwar jd prdana mentri
      puak2 UG rasa sgt selesa & selamat dgn setan2 yg dikenali

      yg penting skali depa/UG menang krusi
      PTPTN harga minyak TOL2 & nasib rkyat..lantak MAMPOIH pii

      Delete
    2. Gilo mamat ni..kebanyakan post yg suruh tghh dipecat semuanya drp ip dia..sama jer ip.. pkai silverbird basic pun bleh track ..lepas kata ramai plak sokong..ntah2 mamat gila dap ni buat kacau..bukan tak tau red bean dap support husam...cuba mengucap skit

      Delete
  18. kejayaan PR akan datang bergantung kepada pertukaran kepimpinan PR terutama PAS dan PKR. Penyokong luar parti sedang memerhati.

    ReplyDelete
  19. Hadi Awang
    Mustafa Ali
    Harun Taib
    Harun Din

    SEMUA NI MESTI DIPENCENKAN SEGERA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat sedar akan tetapi ramai ahli PAS tegar masih berfikiran dogol bahalol tidak mahu memanggil satu EGM untuk 'Fired!!!!' Mereka mereka ini yang disahkan lembap sembab dan benggap.

      Delete
    2. klu RAKYT mndpt kuasa & anwar dgn izin Nya jd pm.

      siasat akaun peribadi
      siasat akaun proxy n anak bini
      siasat sume akaun puak2 UG nih kat luar negeri

      siasat siasat..nape mrk lahap khianat br UG2
      siasat siasat..nape mrk takut KUASA rkyat & anwar jd pm

      rkyat nak PTPTN minyak murah & TOL free
      Sdngkan si UG2 nih syok br UG dgn setan2 yg dikenali
      siasat siaat..rakyat wajib curiga dgn puak2 nih

      Delete
  20. Apakah jenis pemimpin yg dperlukan utk menewaskn umno. Bila tiba pru14 rakyat tdk boleh hrp anwar atau hadi pin lagi. Siapa di antara kita boleh kedepan?
    Ada ke takde. Kalau tkde mkna bn akn menang.

    ReplyDelete
  21. Pro syiah..nak jd pres pas?biar pas bubar takpe..janji jgn naik nanti kaki selingkuh ngan syiah..malang skeet..

    ReplyDelete
  22. Bukan Pas je wadah dalam Pakatan Rakyat

    ReplyDelete
  23. salam..kita mengaji tak tinggi mana..tapi tuduh orang melebihkan iblis dan syaitan..

    ReplyDelete
  24. Betul2..jgn pro syiah jd pres dahle..lain seme ok..dan lyk..tanding pres..huse ko calon..mari kita gelak ala calon klh baru hahahahaha

    ReplyDelete
  25. saya setuju dgn noadzim dan noblog puak ni dah semacam puak sana.puak sesumpah konon nk kebaikan,tapi khianat,komen bleh tapi jgn kterlaluan.kuasa2 juga tapi hukum tetap hukum jgnlah asyik pakai hukum akal saja. mana di letakkan kuasa allah yg maha mngatur dan maha bijaksana.jgn bernujum lebihi kuasa allah.pimpinan PAS tak seperti parti lain .YB PAS tak khianat mcm parti lain smpai jatuh perak ke tangan BN.ASAL TAK RUGI ISLAM.jgn sokong pakatan atau bn kalau rugikan islam.sokong pimpinan pas. tahniah atas KTEGASAN TGHA.tak payah menang dunia,kalau kalah di akhirat.

    ReplyDelete
  26. Just noticed you've shared my photo. Thanks for sharing =) Hopefully we all able to create a better future for childrens!

    ReplyDelete
  27. Ni blog munafiq ke aper. Abdullah ubai ada kat sini ropanya. Smua dari sumber yg sama. Huhu

    ReplyDelete
  28. betul la ini blog munafiq.100%. Smua dari penulis yg sama. Diulang....lagi dan lagi. Agen Dajjal code name Abdullah ubai dikesan bermaharalela....huhu

    ReplyDelete