Wednesday, May 15, 2013

Woi bangsa Umno, Allah bukan kuli hang la, kurang ajaq oi!

Allah s.w.t. ialah tempat kita memohon pertolongan, belas kasihan, keampunan dan apa saja yang baik-baik. Allah bukan kuli kita. Hanya yang kurang ajar dan bersifat syaitan sahaja yang mempunyai sikap nak jadikan Allah kuli dia.

Dalam berita Malaysiakini semalam bertajuk "NGO Melayu gesa boikot perniagaan dimiliki Cina," antara lain dilaporkan:

Ditanya tentang kemungkinan kempen itu menjejaskan mata pencarian orang Melayu yang bekerja dengan perniagaan terbabit, Nadzim menegaskan rezeki ditentukan Tuhan dan orang Melayu perlu "membuang keraguan mereka pada Allah".

"Kalau dua tiga syarikat (sahaja diboikot), tak ada masalah.

"Rezeki Allah nak bagi. Kita mahu orang Melayu jangan bertanya (perkara ini) lagi, kita buangkan keraguan kita pada Allah," ulasnya.


Kurang ajaq sungguh! Dia yang buat taik, lepas tu dia nak suruh Allah cuci. Dia yang buat onar sehingga menjejaskan mata pencarian orang Melayu yang berkerja dengan perniagaan terbabit, lepas tu dia nak Allah jadi kuli dia selesaikan masalah tu.

Kurang ajaq sungguh!

Dalam posting semalam bertajuk "Malam ni tak tulis fasal PAS, satgi kena la'nat pulak," saya janji nak siarkan sms dari seorang pengundi Kedah. Ni dia (saya tak edit):

(1) BN tidak menang d Kedah dlm PRU 13, TETAPI PAS yg kalah. Sebelum PRU lagi PAS dah kalah - persepsi rakyat terhadap effectiveness pentadbiran kerajaan PAS adalah teruk & buruk ; jentera2 PAS lawan sama sendiri berlaku semasa penamaan calon maka masa PRU tok sah cakap la ; Penentangan terbuka terhadap Pesuruhjaya oleh sayap ulama & grass root di setengah tempat ; persepsi negatif kaum Cina terhadap kerajaan negeri yg diterajui PAS ; kubu tradisi PAS yakni Institusi Pondok 'merajuk' dgn Pentadbiran Kerajaan Negeri PAS dll.(2) So what next ? (2.1) Pucuk pimpinan PAS peringkat negeri patut bertanggong jawab la - Pesuruhjaya, Timbalan2 & jawatankuasa Negeri PLEASE GO. U GUYS FUCK UP ! DONT JUST BLAME YOUR BOSS. PLEASE HAVE THE DECENCY TO ACCEPT RESPONSIBILITY ! CINA MCA & GERAKAN BOLEH RESIGN , PASAI APA HAMPA TAK BOLEH ? (2.2) Exco members 2008-2013 jgn bertanding lagi DUN in PRU14. Marketing Management 101 - noboy want 2 buy failed/defective products ; consumers dont 4get failed/defective products. Dont have to go far - look at Terengganu after PRU11,12&13. Kalau masih nak berpolitik pl bertanding Parliamentary seats or better still write a book - How Not To Lose A State...(2.3) Pilih a NEW GROUP of people 2 manage PAS Kedah.

Satu lagi sms dia:

Salam bakaq, Pahrolrazi resigned fr Jawatan Kuasa PAS Kedah 2day. This is exemplary leadership. Can u poke in yr blog - bila Presideng, Timb Presiden & Naib want 2 take responsibility ?

38 comments:

  1. allah bukan kuli PAS. so jangan pandai-pandai nak gadai kalimah allah pada DAP. tak malukah kamu? berketuakan sampah umno anwar ibrahim si rendah moral?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni baru makan tahi ka berhujah macam orang terencat akal ni.......dulu kat sekolah rendah masa cikgu mengajar engkau main-main yek?????

      dah dah...pegi sondol muka kau celah bontot Rosmah.....

      Delete
    2. Bro, masa bile PAS gadai kalimah Allah pada DAP? bro cakap guna la otak bukak mata luas jgn setakat baca UTUSAN je...yg benar kalimat Allah dipakai adalah menteri UMNO sendiri...nazri Aziz n hishamudin...p cek paper star online 16 JAn 2010...

      Delete
    3. Benda dah terang lagi bersuluh pun masih nak menafikan ke ?
      memang Pas gadai kalimah Allah pada Dap sebab nakkan undi cina!

      janganlah butakan matahati tu..

      Delete
    4. idris jala yg luluskan kitab injil dlm bahasa melayu..menteri amno..tula lama sgat duk dlm tong taik sampaikan tak perasan bergelumang dengan rasuah,penindasan,kroni..bla2bla2

      Delete
    5. Anon 8:25,sepatut ny kamu yg rasa malu,blia Mamak Madey menghakis adab dn sopan bangsa Melayu.Sepatut ny kamu rasa malu bila generasi muda di dedah kn dgn cerita hal dlm kain pagi petang siang malam oleh puak UMNO.Sepatut ny kamu rasa malu bila pemimpin Melayu yg kamu harap kn utk menjalan kn amanah yg kamu beri tp mengkhianati ny.Kamu patut rasa malu bila ada ank pemimpin yg kamu sanjung menjadi pengerusi sykt arak terbesar di Asia Tenggara.Kamu patut merasa malu bila PM yg kamu sanjung bercakap dgn istilah2 Islam sprt Tarbiyah,Wasatiyah,Maqasid Syariah dn Piagam Madinah tp tidak tahu apa itu Najis Mughallazah!Itu yg sepatut ny kamu rasa MALU!

      Delete
  2. budak budak NGO tu kroni yang sudah kaya dan mewah hidup mereka. ini bukan melayu melayu biasa, ini jenis aristokerat darah biru.

    budak budak yang mewah duduk atas melangit biasa lah mana ada tengok bawah, tengok tanah tak rasa susah hidup sampai otak pun jadi benggap. tengok aje badan badan pun sudah boleh baca, hidup senang siang malam. kot kot kentut pun bau macam parfume loccitane. untung juga kalau budak budak darah biru tau sholat, kalau dapat tengok sholat jumaat dah kira Alhamdullillah lah jugak!

    ReplyDelete
  3. kah kah kah!
    ubat gigi buatan NGO tu baikot juga ke?

    ReplyDelete
  4. dalam urusan hudud tak mau pula suruh melayu buang keraguan. melayu yang kerja kat tempat maksiat tak mau pula disuruh berhenti - mata ada buta ke ini melayu

    ReplyDelete
  5. Salam Pak Bakaq...
    Bini aku kerja dgn anak syarikat PKNK (Syarikat penuh milik Kerajaan Negeri) di Hi-Tech Park, Kulim. Sepanjang pemerintahan PAS di Kedah depa xpenah pun amik tau pasal anak2 syarikat yg berpontensi boleh berjaya atau diterokai. Sudahlah tiada kenaikan gaji utk kakitangan (bonus 500 ada), bahkan barisan EXCO dan MB kadang2 smp tak tau wujud anak2 syarikat biotek atau sains projek. Walaupun Kedah berjaya tarik pelaburan di Hi-Tech, Kulim melebihi pemerintahan UMNO/BN Kedah tp dr segi pengetahuan atau meningkatkan kemajuan anak2 syarikat tiada dlm pemikiran mereka. CEO2 CLC ini dilantik berdasarkan org2 politik, semuanya anak2 buah pemimpin PAS mcm YB Ghani, YB Amiruddin, tiap2 tahun 4-5 kali geng2 CEO ni pi luar negara. Lps kalah baru2 ni pun, depan 3-4 ekor pi lagi berjalan luar negara. Alasan? cari pelabur. Sdgkan, kakitangan xpernah merasa 'hasil pelaburan'. Depa boleh pin Turki, China, US...Walaupun depa pakai kopiah putih dlm pejabat, kebanyakkan depa bkn background sains teknologi/bisnes atau ada keupayaan nk tarik keuntungan pd GLC di Kedah. Banyak kakitangan undi UMNO PRU13 sbb percaya yg Mukhriz dan UMNO akan berjaya tingkatkan anak2 syarikat negeri Kedah mcm PKNK, KTPC lebih baik dr Ustaz Azizan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi ka mymoksha...bkn ka lepas PAS amik alih KTPC terus ada kenaikan gaji utk staf2 bawahan?Ada jer staf time UMNO basic RM12XX n bila PAS amik alih gajinya mencecah RM19XX munkin RM2XXX.Sbelum PAS amik alih potongan KWSP staf2 bkn ke byk yg tersangkot?Bila ada staf buat report kt KWSP depa kena balik sbb 'org dlm KWSP' tak amanah.Bkn ka gaji staf selalu terpaksa di lewatkan sbb ank syarikat xda duit n berhadapan dgn hutang2 tertunggak.Rasanya masa time UMNO sebelum tu KTPC terpaksa keluarkan byk wang utk bos2 yg selalu p oversea?Actually,bnyk lg yg sy dgr tp cukup la stakat ni.

      Delete
  6. Salam Pak Bakaq

    Saja nak tanya, apa cerita Harun Taib cakap ada tulis dalam Malaysiakini hari ini yang jika Najib ajak PAS bincang 'bergabung' PAS boleh consider ?????

    Betul ke cerita Harun Taib ni, dan adakah PAS ingin sangat masuk dalam golongan "Failure" ?

    Jika tidak, mengapa orang orang Failure memimpin PAS masa kini ?

    ReplyDelete
  7. 1.ko tak payahla dok pedagang dan jual agama bhaiii!!selama 50 tahun lebih tak pernah sekali Allah perkenan doa puak seperti ko ni untuk perintah malaysia!!malah yang kelihatan sekarang ialah bala-bala Allah sedang diturunkan kepada puak-puak seperti ko!!
    2.antara bala yang jelas ialah perpecahan dikalangan puak-puak pas!!malah majoriti orang islam sekarang telah menolak secara total Pas melalui pru 13 !!
    3.bala kedua ialah bagaimana senangnya puak-puak macam ko ni diperkudakan oleh puak kafir latnatullah !!gelak sakan puak-puak kafir seperti ki siang,guan eng dan kalpal singh melihat puak-puak yang dongoi macam ko!!sanggup gadai apa saja!!bukan seluar spender saja malah nama tuhan pun sanggup digadaikan untuk dapat kerusi dunia!!!!
    4.jelek sungguh melihat puak-puak ni menggunakan ayat-ayat agama sedangkan kejahilan mereka semakin teserlah dan nyata!!mereka kelihatan semakin dongoi dimata umat islam sekarang!!!
    5.ko tak sedar lagi kee bhaiiiii!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yang nak ko bangga kan sangat ..menang pun cara menipu...zaman teknologi canggih ni bangsa umno tetap mudah kena tipu..

      Delete
    2. Menang harapkan ehsan dari Bangla, Myanmar dan seangkatan dengan ada hati nak menongkat langit.

      Delete
    3. BANGLA DIBAGI I.C..RAKYAT SENDIRI NAK DIHALAU..BODOH PUNYA AMNO!

      Delete
    4. Siapa yg lebih terserlah kejahilan ny?Bercakap tentang Tarbiyah,Wasatiyah,Maqasid Syariah dn Piagam Madinah tp terkedu bila di tanya tentang Najis Mughallazah!Boleh jawap ke Bhaiii!

      Delete
    5. 1.cakap tentang 40,000 bangla turun mengundi pada PRU 13!!minta bukti !!sekeping gambar pun tak boleh diberi!!
      2.cakap tentang negara islam!hukum islam!!hukum hudud!!last sekali dok jadi barua sikafir latnatullah jee!!
      3.memang patut pun selama 50 tahun lebih doa-doa puak-puak pedagang islam ini tak di perkenan oleh Allah!!

      Delete
    6. oi mat lu dari hutan mana hah?berlambak bukti.mustahil lu tak tau google.pasal hudud ni tjwb UBN yg memerintah tuk laksanakan.pe lu org buat selama 56thn?jgn nk salhkan PR yg x penah merintah..bangang

      Delete
  8. Kita berbalah-balah kat sini. Kita dah nak masuh jurang spt Greece dan Spain. Hutang dah cecah 550billion! Kalau tiris lagi 5tahun, lingkup Malaysia. Ini Prof. Ekonomi dalm radio IKIM.

    ReplyDelete
  9. sejak winston churchill lepaskan puak2 yahudi ke palestine melalui Balfour sampai ke pembentukan Israel 1948, dan sampai hari ini...tentulah puak2 zionis laknatullah ni berada di pihak yg benar dan sentiasa mendapat pertolongan Allah, tak begitu?

    Bangangla kau ni...

    woii...Salahuddin menang semua perang Salib ke?

    Bodoh!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.alahai!!dia banding puak dia macam salahuddin pulak dah!!jauhla bhaii!bagai langit dengan bumi antara puak ko dengan salahuddin al-ayubi tu!!
      2.kalau puak ko dizaman perang salib tu!!puak ko tak lebih dari menjadi pencacai dan kuda tunggangan puak kristian jee!!dan dah lama puak macam ko dipancung oleh salahuddin al-ayubi!!
      3.memang suka guan eng dengan puak macam ko ni!!bodoh dari dulu dan selamanya!!alamat jadi kuda komunis je sepanjang hayat!!

      Delete
    2. inilah akibat terlalu byk tgk porno di Utusex dan TV3 suku..ckp merapu..hampeh

      Delete
    3. Org yg mcm Anon 5:56 ni lh yg di sukai oleh pemimpin2 UMNO,boleh di perkuda dr lahir sampai ke lubang kubur!

      Delete
  10. Sorry Bakaq

    aku tujukan komen aku hat kat atas nun utk si anon 16 May 6:43am...

    ReplyDelete

  11. dulu PAS, sekarang tambah buruk: jadi hamPAS,

    parti melayu islam, gah pada ceramah sepanjang zaman, parti melayu islam bertopeng agama untuk merebut kuasa sesama sendiri, parti melayu islam tahaf pondan yg tak berani berdepan dengan sekutu dalam banyak hal kepentingan melayu dan islam.

    jangan haipokrit, sesama sendiri jadi juara kampong politik longkang, nak diharap tadbir negara: LANGKAH bangkai karpal singki, satu sindirin dan cabaran langsung kunci mulut pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tokoh2 PR yang ko hina tu tak pernah pun rembat tanah simpanan melayu walau seinci ataupun bagi i.c kat bangla & sulu untuk mengundi ataupun rembat duit bela lembu untuk beli kondo. Sendiri berak kat tengah jalan terpekik2 salahkan org..malu sikit la woi!

      Delete
    2. Fakta ahli dah sejuta lebih. Pasang bendera terang-terangan. Orang professional boleh jadi Imam kat surau yang PAS dirikan. Buat kerja cara volunteer tak perlu duit pun sebab boleh berdikari. Beri sumbangan duit poket sendiri. Dan macam-macam adaaaaaa. Almarhum Tun Razak pun i'tiraf PAS parti yang kuat sebab kerja volunteer.

      Delete
  12. Dulu nampak PAS ni politik kampung, le ning dah jauh ke Pantai Barat. Parti lawan sudah ambik alih.

    ReplyDelete
  13. Malam MYmoksha, mungkin anda tidak kenal siapa CEO Kulim Hi-Tech kerana isteri anda hanya perkerja biasa. Cara anda menulispun ana dapat rasakan anda dan isteri bukan bukannya degree holder cuma "not an illiterate" Ente tau tak CEO Kulim Hi-Tech tu grad dari US majoring Engineering. Kamu dgn bini kamu ada apa. Kalau lebih tinggi pada CEO boleh lah komen dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni contoh ayat... --->>Kamu dgn bini kamu ada apa. Kalau lebih tinggi pada CEO boleh lah komen dia.

      bernas dan menarik... nati nak undi ko cri ceo je undi yer. orang bawah tak da pelajaran kan..

      Delete
    2. alahai siandah ni...apa ko nak bangga tentang grad dari US tu...belambaq yang lulus engineering...sampai kerja kilang jee..umno dah sediakan hitech kulim dengan segala kemudahan...dapat je kat puak pedagang agama...hancur semuanya...cakap je lebih..bagai ayam jantan...berkokok je pandai...kerja hampasssss!!!

      Delete
    3. B.Sc. (Accountancy) from University of Missouri, Colombia, USA;
      Master of Business Administration MBA from Greenwich University, Australia....kelulusan ceo kulim hitech...jauh beza la antara akautan dan kejuruteraan...lulusan sains sosial jee...ko ni tau baca ke andah...atau ko cuma tau kondem orang jee...memang dah terbukti bahawa ko termasuk dalam golongan berkokok jee lebih....praktikalnya hampassss...

      Delete
    4. maaf...silap CEO pulak...itu kelulusan ceo yang lama...yang baru adalah kroni bekas mb kedah...maaf noo...

      Delete
  14. maaf...silap CEO pulak...itu kelulusan ceo yang lama...yang baru adalah kroni bekas mb kedah...maaf noo...

    ReplyDelete
  15. hangpa ni main ikut sedap ja......... sokongan rakyat di kedah, terengganu, kelantan sama ja. yg membezakan undi BN di Kedah menyamai undi BN di Selangor dan Perak. padahal populasi kedah sama dgn kelantan dan terengganu bukannya perak dan selangor. dok black sana sini tapi bodoh tak faham apa yg umno buat

    ReplyDelete
  16. Saya suka ayat saudara admin"Allah s.w.t. ialah tempat kita memohon pertolongan, belas kasihan, keampunan dan apa saja yang baik-baik. Allah bukan kuli kita. Hanya yang kurang ajar dan bersifat syaitan sahaja yang mempunyai sikap nak jadikan Allah kuli dia."Saya ingin tambah sikit Allah juga tidak boleh disyirik dan dipesekutukan,meletakkan nama manusia dengan nama seperti Sajjad Ali,Hassan Sajjad, Abid Hussin dan Ali Akbar adalah jelas telah mensyirikkan Allah.Sujud sembah hanya kepada Allah yang Akbar bukan makhluk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete