Tuesday, April 2, 2013

Sejak sebelum pilihan raya 2004 lagi PAS dah tebus kesilapan terima Zulkifli Nordin sebagai ahli

TMI 1/4/13 melaporkan berita bertajuk "Zulkifli Nordin jelaskan ucapan hina Hindu dibuat semasa dalam PAS".

Saya tak hairan apa pun yang pembohong tu kata.

Saya dah tulis sebelum ini bahawa manusia bernama Zulkifli Nordin ini sangat saya curigai ini sebaik sahaja Datuk Seri Anwar Ibrahim ditangkap di zaman Reformasi dahulu. Pada waktu itu, satu laman web yang saya percaya ada kaitan dengannya mengisytiharkan Zulkifli Nordinlah yang paling layak memimpin Reformasi setelah Anwar ditangkap.

Bukan setakat itu sahaja, malah diatur satu pertemuan dengan Almarhum Ustaz Fadzil Noor di mana Zulkifli menayangkan-nayangkan dirinya sebagai pemimpin Reformasi menggantikan Anwar. Pertemuan itu diadakan di rumah seorang tokoh yang kemudiannya menjadi bisan Ustaz Fadzil.

Begitu sekali kelaku Zulkifli Nordin.

Walaupun ketika berlawan dengan Umno, ucapan-ucapannya penuh dengan perkara-perkara yang dicurigai sebagai pembohongan sehingga akhirnya Zulkifli Nordin tidak dibenarkan oleh pengurusan Markaz Tarbiyyah PAS di Taman Melewar berceramah di situ walaupun beliau diangkat oleh orang-orang yang mudah ditipu sebagai Yang Dipertua PAS Bandar Tun Razak. Orang PAS memang cepat kagum dengan orang yang macam tu. Kalau tak, tentulah Datuk Dr Hasan Mohamed Ali tak dipilih oleh orang-orang PAS jadi Naib Presiden parti itu.

Pernah sekali saya bertemu dengan Zulkifli Nordin dalam ceramah PAS. Waktu itu saya jadi drebar seorang penceramah PAS. Zulkifli Nordin datang dengan Pak Salleh Bakar. Memang waktu itu mereka selalu bergerak berdua. Zulkifli Nordin berceramah dan Pak Salleh pula baca puisi.

Ketika makan di rumah tuan rumah di mana ceramah itu diadakan, saya kata kepada Zulkifli Nordin, "Awat hang ni ceramah kira nak membohong ja?!" Dengan muka yang langsung tak nampak rasa bersalah, Zulkifli Nordin hanya tersenyum sahaja.
 
Seorang pekerja Pejabat Agung PAS yang selalu memandu kereta yang dinaiki oleh Ustaz Fadzil menceritakan bahawa Almarhum Presiden PAS itu tidak suka berjumpa dengan Zulkifli Nordin.

Saya dah tulis lama dah dalam blog lama yang kini masih didelete oleh Google.

Satu hari ketika kawan tersebut memandu kereta yang dinaiki oleh Ustaz Fadzil hendak memasuki kawasan Markaz Tarbiyyah PAS di mana terletaknya Pejabat Agung PAS waktu itu, beliau lihat ada banyak kereta dan pemberita di sekitar markaz itu.

Ustaz Fadzil lalu bertanya, "Ada apa ramai-ramai ni?" Kawan itu menjawab "Ustaz Taib Azamuddin nak buat sidang akhbar".

Ustaz Fadzil tanya lagi, "siapa lagi ada?"

Pekerja Pejabat Agung PAS itu jawab, "Zul Nordin pun ada".

Ustaz Fadzil pun terus mengarahkan, "Patah balik! Patah balik!"

Ustaz Fadzil dan pekerja Pejabat Agung PAS itu kemudianya pergi minum di kedai Anuar Hasan (juga salah seorang pekerja Pejabat Agung PAS) yang ketika itu betul-betul di sebelah Markaz Tarbiyyah PAS itu.

Sampai begitu sekali sikap Ustaz Fadzil terhadap Zulkifli Nordin. Ramai yang tahu cerita itu.

Apa pun kesilapan PAS menerima Zulkifli Nordin sebagai ahlinya, perkara itu sudah ditebus menjelang pilihan raya 2004 apabila Zulkifli Nordin ditolak dari dijadikan calon PAS dalam pilihan raya tersebut oleh Majlis Syura Ulama PAS.

18 comments:

  1. manusia macam zulkifli ni layak dok kat sg buloh saja ......dua beradik dengan katak pasir mas!!!

    ReplyDelete
  2. Katak Pasir Mas tonjol diri sebagai pejuang bangsa Melayu. Katak Puru Kulim tonjol diri sebagai pejuang agama Islam dan bangsa Melayu. Tinggi lagi pangkat katak puru ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibrahim Ali, Hasan Ali dan Zul Nordin masuk PAS untuk bersama ulama PAS mertabatkan Isl;am, Melayu dan Negara. Tapi bila PAS dah tersasar dari perjuangan sebenar, mereka cuba nak betulkan. Malangnya ulama PAS sudah dikelukan lidah oleh PKR dan DAP. Maka terpaksalah mereka bertindak di luar PAS. Saya yakin kalau PAS berdiri sebagai sebuah parti bersendirian dan tidak bersubahah dengan PKR dan DAP serta PAS bertanding semua 222 kerusi Parlimen dan 505 DUN saya rasa PAS akan dapat sokongan sebahagian besar pengundi Melayu.

      Delete
  3. aku mmg x caya dia ni sejak dia cerita dia jumpa Anwar kt Sg Buloh. Dia kata dia pegang rambut Anwar , gugur akibat arsenik. Yg sebenarnya dia pergi pun tidak.

    ReplyDelete
  4. Menjelang pilihanraya 2004 dahulu mamat ni dijadualkan berceramah ditempat saya bersama-sama dengan YB Nurul Izzah. Entah macam mana ditakdirkan Nurul Izaah tak dapat datang maka mamat ni pun enggan berceramah sama walau pun dia sudah berada ditempat ceramah. Itulah dia peribadi yang di namakan Zulikifli Nordin.

    ReplyDelete
  5. bakaq,
    kau kata :"Orang PAS memang cepat kagum dengan orang yang macam tu. Kalau tak, tentulah Datuk Dr Hasan Mohamed Ali tak dipilih oleh orang-orang PAS jadi Naib Presiden parti itu."
    Perangai bodoh sombong seperti ini menjadi sebahagian daripada budaya bodoh setengah pemimpin PAS. Pantang mereka ada nama dan pengaruh, terus kagum dan diangkat jadi calon, kalau tidak masakan ada nama Ibrahim Ali dan Hasan Ali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya masih agak kesal dgn pimpinan PAS yang memberi laluan kpd Ibrahim Ali utk bertanding atas tiket PAS suatu ketika dulu.Juga pelantikan Hasan Ali sebagai pesuruhjaya PAS Selangor SUATU ketika dulu.Masaalahnya pucuk pimpinan masih mengamalkan sikap yang agak sama...berbaik sangkapun biarlah bertempat.Bukan semua yang berkilat itu permata dan bukan semua permata itu berkilauan ADA antaranya perlu digilap terlebih dahulu.

      Delete
    2. Ibrahim Ali isu dia lain, ketika itu PAS punyai majoriti 1 di DUN Kelantan..kalau biar alkataki kacau mungkin kelantan pun hilang. Dah kononnya nah berubah maka untuk mengelak dia ganggu DUN beri dia parlimen. Tok guru telah membuat keputusan yang tepat berdasarkan situasi semasa itu dan saya tabik kebijaksanaan Tok Guru ..2008 ramai yang tak menjangkakan begitu keputusannya. Dalam politik macam-macam strategi, taktik dan pendekatan digunakan... tak semua orang akan faham. Ada perintah Allah SWT pun yang kita tidak faham mengapa begitu tetapi kita terima dan akur.

      Delete
  6. Setuju dengan GreenClubPP.Sesetengah orang Pas terlalu senang percaya pada kaki klentong macam Hasan Ali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan semua orang PAS macam tu. Ketika Hasan Ali nak join PAS dulu, ada 2 orang dalam Majlis Syura yang tidak bersetuju, cuba cari sendiri siapa yang tak bersetuju tu. Rupa-rupanya betul telahan kedua2 orang ini mengenai Hasan Ali.

      Delete
  7. orang pas memang slalu bersangka baik... biar ini jd pedoman di masa hadapan... Baik buruk seme dari Allah.. jnji kita pengikut jgn taksub pada sesiapa. pilih pemimpin yg baik dan bermoral... Islam dihatiku. Bukan Pemimpin.. Takbirrrrr...

    ReplyDelete
  8. orang pas memang slalu bersangka baik... biar ini jd pedoman di masa hadapan... Baik buruk seme dari Allah.. jnji kita pengikut jgn taksub pada sesiapa. pilih pemimpin yg baik dan bermoral... Islam dihatiku. Bukan Pemimpin.. Takbirrrrr...

    ReplyDelete
  9. Inilah golongan dr suku sakat abdullah b. Saba' perosak umat islam.

    ReplyDelete
  10. Lg pelik bagi aku.betul ke dia ni peguam?
    Ambil kes yg glemer jer.lps tuh smua skerat jln.
    Ingt ladi kes murtad,konon juara pasal tuh.lastly
    tsh kemana mender tuh.bagi org yg berfikir walau x der
    asas perundangan,akn rasa pelik dgn kenyataan beruk
    sekor neh.mcm org x bljar asas perundangan.
    Cari balik ceramah lama dia.statement taik kucing.
    Pengamal undang2 sejati pasti kenal sgt
    pesen manusia berperangai ala beruk jebon neh

    ReplyDelete
  11. Lain x spesis mcm ni kena berhati2 d jalan raya..

    ReplyDelete
  12. Untuk pengetahuan bakaq ke sapa2 bloggers kat sini, pada pandangan saya pemilihan calun semasa GE 12 pada 2008 adalah berdasarkan siapa yg ada duit yg boleh membiayai perbelanjaan yg diperlukan untuk menjadi calun. Kalau pak bakaq masa tu ada berkawan dgn top2 gun pakatan mam anwar ke hj hadi ke atau pun LKS dan ada duit sikit cukup utk belanja semasa berkempen saya rasa pak bakaq pun akan terpilih menjadi calun. So setakat ni tak payah kita nak peleceh sapa2 pun pasal pemilihan calun masa 2008.

    ReplyDelete
  13. saya masih ingat kata-kata Almarhum Ustaz Fadhil Noor, katanya " Islam itu anjal"...Islam boleh berada di mana-mana dan bila-bila masa, dan pendekatan dalam siasah pula boleh berubah mengikut suasana dan keadaan namun ianya tetap diikat dengan Islam yang anjal itu...Al-Fatihah buat Almarhum Ustaz Fadhil Noor....Amin

    ReplyDelete