Saturday, April 20, 2013

Hello PAS (UG), aku tak nampak apa beza hampa dengan Brahim Ali dan Zul Nordin

Di Sungai Acheh, telah diputuskan oleh Majlis Presiden yang diwakili oleh Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Lim Kit Siang dalam perbincangan terakhir bahawa PKR dipilih mewakili PR di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) itu. PAS (UG) kencing keputusan itu dan lawan che'GuBard yang mewakili PKR di situ.

Di Kota Damansara, PAS (UG) sengaja sabotaj Dr Mohd Nasir Hashim (ADUN Kota Damansara 2008-2013) yang mempertahankan kerusinya di situ atas tiket PKR yang jadi kawan PAS dalam Pakatan Rakyat. Bukan rahsia lagi Dr Mohd Nasir tidak disukai oleh Zaharuddin Muhammad menantu Presiden PAS yang duduk di Kota Damansara dan disebut-sebut sebagai "pemerintah" Masjid Kuning di situ.

Dengan dua contoh di atas, buatlah kesimpulan sendiri.

Hello PAS (UG), aku langsung tak nampak apa beza hampa dengan jenis-jenis seperti Datuk Ibrahim Ali dan Datuk Zulkifli Nordin.

70 comments:

  1. puak2 pak lebai yg perasan n syok sendiri...kepala tutup ngn kopiah terus tutup ngn akai skali ( akai tak dak)...otak bawah lg taraf lembu kondo...woi pi mampus la ngn hangpa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap berhati2 dalam memberi komen.....

      Delete
    2. yer bila yg bawah ni bg komen..kena hati2...bila yg pemimpin atasan buat hal...?? xpa plak...wei jgn jadi kn org bawah ni mcm lembu kena cucuk idung laaaaa

      Delete
    3. Apa hati hati suka hati aku nak cakap apa...dengarlah suara ahli di bawah ni engko anak TGNA ker anak TGHH ker aku peduli apa...jangan jadi babi pulak

      Delete
    4. Bahasa penyokong PKR macam bahasa UMNO LANATULLAH.Berbahas biarlah beradap.Lain kali bawa-bawalah diri pi kuliah subuh ke kuliah maghrib ke atau kuliah sebelum jumaat.Moga-moga hati kita terdidik dengan cara Islam.Penceramah PKR bila berceramah ( bekas ahli UMNO ) kekadang berlebih-lebihan.Makian cerca ikut sedap mulut.Bila mulut disumbat dengan duit terus berpaling arah.Contoh MAT EZAM, GOBALA, ZULKIFLI NORDIN dan lain-lain.HASSAN ALI??????? PAS??????? Dia adalah bekas ahli UMNO.Perangai UMNO nya terbawa-bawa dalam PAS.Hidup kebendaannya menyebabkan dia tak tahan duduk dalam PAS yang suka kepada kesederhanaan.Jadi jangan dok hentam pemimpin PAS yang kamu mengenalinya dari jauh.Nik Aziz 20 tahun jadi MB bagaimana hidupnya??????? PEMIMPIN PKR MAMPU HIDUP MACAM TU KE??????? Aku akan check apabila mereka memerentah.

      Delete
    5. Korang dodol la.. Dlm majlis presiden yg terdiri wakil ketua PAS dah putus kan.. Ikut keputusan muafakat ketua2 pakatan tak boleh ke? kalau taknak ikut, apa jadah wujud majlis presiden tu? Korang fikirlah..korang yg hebat2 belaka.. patut la dok jadi pembangkang je la kat satu negeri.. Dapat merasa trengganu dgn perak dgn sura Dsai dari PKR tak nak mengaku..piiirrrahhh mabuk.

      Delete
  2. tolong tulis artikel pkr sabotaj pas terengganu smpai 3 kerusi pkr hantr calon..dah la x de jentera,,pastu pkai jentera pas,,pastu curi kerusi org..sg acheh x berhak utk org luar penang..cb x kan paham cara pikir org penang..kalau utk parlimen thn lagi,,ni hantar utk dun..makin tamak dan merapu bekas2 umno ni..tinggalkanjah prangai jijik umno tu..jerit reformasi je lbih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sesangat... semua hijau je nampak... kekadang biru. biru muda hampeh... nk kongsi pun buat lah kerja, jgn nk cuci kaki je. kami kerja bukan dpt upah pun.

      Delete
    2. ijau memang ijau tapi 50 thun xpenah menang... dah ada peluang nak menang baru nak sapu suma.. Harap Majlis Presiden selesaikan, kalau hak pas bagi kat Pas kalau kerusi PKR bagi Pkr

      Delete
    3. Memanglah kita tewas dalam banyak pilihan raya.Tapi......pernahkah ko lihat bilik gerakan PAS TUTUP setiap kali pilihan raya diadakan???????Pelik bukan.Lihat rakyat Plastin berjuang.Tak menang-menang.Apa kah meteka berhenti berjuang.Tidak bukan.PAS akan berjuang selagi ada bulan dan matahari.Kalah menang itu bukan kerja ahli PAS.Itu semua perancangan ALLAH.Apa-apa permasalahan pemimpan PAS akan uruskan.Jadi bila berbicara biarlah berhemah.Ibarat menarik rambut dalam tepung.Rambut tidak putus dan tepung tidak berselerak.MAS ipoh

      Delete
  3. klu cmtu xpayah la pimpinan atas wat meeting agihan kerusi...ikut sedap rasa je la...

    ReplyDelete
  4. senang cerita pimpinan atasan PR yg sabotaj gerakan rakyat!!!
    sendiri yg buat, sendiri mau settle.. Cara settle, kasi buang parasit dlm PR terutama PKR..
    Buang geng YouJizz dalam Pas..

    Fuck Off Azmin Ali!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai Madie....

      Hahaha... kan gua sudah story sama lu dulu... skarang ader percaya ka...

      Hahaha.... Bhai Pak Bakaq... gua memang dah agak dah benda cam haramjadah nih akan berlaku... skrang gua nak cari popcorn dan air berkabonat... nak layan drama Pimpinan PAS.... hahaha

      Delete
  5. Inilah padahnya, orang atas tak kemas, kita kat bawah naik angin dan bertelagah sama sendiri. Semua pihak ada hujjah yg betul. Hati jadi sakit, darah pun naik. Harap-harap fokas ke putera Jaya tak hilang...

    ReplyDelete
  6. Inilah jdnya bila niat perjuangan asal dh terhasut oleh ketamakan kuasa. La ni dah sama bn ,pas,pkr. Parti otak lembu. Dah x lih boleh fikir mcm manusia dh.

    ReplyDelete
  7. sedap mulut je korang.. mcm lembu jugak.. serupa je.. cakap2 bodoh mcm ni setaraf dengan lembu.. tak tahu nak jaga kepentingan perjuangan.. kita patut tunggu dan lihat apa pemimpin atasan nak bertindak.. kita kena faham ini berlaku mungkin ada sebab2 tertentu.. jangan kita duk jadi geng belah sana pulak.. yg kusut tambah masai.. patutnya kita panjatkan doa agar yg kusut boleh dileraikan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat. Baru kes pertindihan 6 kerusi kita dah jadi lemah kutuk sana sini sesama sendiri. Sepatutnya kita cuba perbaiki dan perkemaskan lagi jentera kita. Alhamdulillah kerana Allah SWT berikan petunjuk awal untuk kita mengenali musuh dalam selimut atau kelemahan kerjasama dan gerak kerja kita. Kita yang hanya pandai menulis dan komen di blog2 ni tak sama dengan kader2 perjuangan yang sentiasa turun ke gelanggang menghadapi musuh dan mempertahankan jemaah kita. Banyakkan bersabar, Istighfar dan bermuhasabah.. InsyaAllah ada hikmah di sebaliknya.

      Delete
    2. Weiii jubur nak tunggu hari mengundi ker baru nak seattle......

      Delete
  8. Kemon semua.fokus2 ABU,ABCD..rakyat yg dibwh sntiasa nk bntu jtuhkn BN..yg ats sila buat ptimbngan yg betul..

    ReplyDelete
  9. yup org kt bawah xda semangat berjuang...otak macam lembu...org yg kt atas tu semua pandai jaga kepentingan perjuangan...jgn komen apa2...ckp baik2..psal diorg org baik2 belaka...

    ReplyDelete
  10. Seronoknya geng2 PR bergaduh... BN ada harapan yg sgt cerah kalau x menang pun, tambah kerusi di penang.

    Itulah akibatnya kalau ideologi lain2 tapi nak tidur sekatil... hahahaha

    ReplyDelete
  11. Melayu haprak..tak kira laa yang berjubah atau berketayap. Kami tabik DAP yang dilihat lebih jujur dalam perjuangan dan kata-kata. PRU 14 nanti elok laa PAS berjalan sendirian atau tumpang kapal selam UMNO...

    ReplyDelete
  12. Bn haru kita sronok.pr haru siapa sronok?kwn2 x sbr utk malaysia baru.kader2 n jentera sluruh mesia bkerja penat lelah.ayuh kita mara!

    ReplyDelete
  13. baru bertindan 6 kerusi..kita kutuk kawan2 kita sendrik
    aduhai


    benda boleh bincang kan?

    bagus la benda ni jd..so kita perasan kat mana silapnya
    mana yg x betul kita betulkan..
    mana yg serabut..kita leraikan..
    sabar2..

    for me..lebih baik hilang deposit dr hilang kerusi..
    harap sumer bertabah..
    jgn sbb isu 6 kerusi bertindan..kita bertelingkah sesama sendrik..
    ini baru sikit cabaran yg kita hadap..belum nak perintah negara lagi

    ReplyDelete
  14. Baru kena kutuk dah melompat. Hal agihan kerusi yg bertahun pm x selesai. Blm lg hal2 lain
    . Orang bwh mengutuk tandanya x suka dgn apa yg dh jd. Gunalah otak utk buat pertimbangan jgn smpi nnt rakyat mrh n menolak dgn undi protes pulak. Sapa yg rugi nnt, kita juga.....

    ReplyDelete
  15. Masya ALLAH !!!!

    Tidak di nafikan ada umat umat segelintir dalam PAS ingat mereka di pilih ramai dalam PRU 13 kerana kematangan dan kepakaran mereka. Mereka hanya menipu diri mereka sendiri tanpa menyedari nya. Apa lah PAS tanpa bijaksanaan dan bukti jelas kemahiran Dato Seri Anwar Ibrahim yang lalu.

    Tengok saja di Kelantan , walaupun tanpa royalti bantuan Kerajaan Pusat masih gagal dalam menjana pendapatan melalui sektor Pelancongan nya. Sama sperti Kedah.... Jika di banding Pulau Pinang , Kelantan dan Kedah bagai langit dan bintang bintang.

    Jangan cepat lupa diri , gagap dalam komunikasi perniagaan dan antarabangsa , mana mungkin dapat menarik pasaran asing melaburan di negeri negeri hampir rata rata banyak umat umat Islam Melayu yang miskin serta anak mudanya agak lembap menjadi Pengutip Tol di Kuala Lumpur.

    Umat Umat UG perlu berubah dari pemikiran benggap tahap keldai , ke pemikiran global tahap burung helang. Kalau mental tahap Burung Gagak , tak payah lah sebab Burung Gagak Chennai ber juta juta lebih baik dari Keldai....

    Renungilah...

    ReplyDelete
  16. baru 6 kerusi bertindan da kutuk kawan2...wei mmg selayaknye maki je buat puak2 ni....mengundi bkn lg setahun beb lg beberapa hari je...dlm masa suntuk mcm ni pun boleh buat kerja2 bangsat mcm ni...ckp kt ceramah bkn main gah lg...wei klu xbleh kena kutuk jgnjadi pemimpin la weii...

    ReplyDelete
  17. Orang PKR bekas ahli UMNO tamak kuasa.Ranting dan cabang pun tak banyak mana tapi nak letak calon di orang jugak.Kemudian mak salah PAS????? Ingat PAS adalah parti tertua di Malaysia.Jangan sesuka hati nak kutuk sedap mulut saja.Kita ada maruah.Contoh DUN MANJOI IPOH, PAS bertanding. Satu bilik gerakan PKR pun tak ada.Hampeh!!!!!! Cakap berdegor-degor.Parlimen PKR bertanding.KALAU GERAK KERJA DI DUN TAK ADA INGAT PARLIMEN BOLEH MENANG KA??????Jangan ingat bila NUAR datang ceramah ribuan orang datang, PKR boleh menang???????? Sorry beb. So yang penting gerakerja.Perayu undi dari rumah ke rumah.So penyokong tegar PKR cermin2 lah diri sebelum mengutuk PAS tak tentu pasal.Ingat kami berjuang bukan untuk kebendaan.Tapi kamu belum tentu lagi kerana kamu bekas ahli UMNO berperangai masih macam UMNO.Semua kamu ndak!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju bro.....memang dia orang ni elitis kononnnn
      Kalu tak der jentera PAS hausssssss

      Delete
    2. Assallammuallaikum, ana ni asal dari Pulau Pinang tetapi menetap di KL. Sebagai outsider, tak banyak yg dapat dilihat di peringkat akar umbi. Tapi PAS Pusat harus menjalan Corrective and Preventive measures kenapa Pemuda PAS Pulau Pinang ni kahak2 sangat? Tujuan siasatan bukan untuk mencari scapegoat tapi mencari sebab. Lepas tu In Shaa Allah kita dapat setlle perkara ni.

      Delete
  18. Sapa yang kata DUN Sg Acheh Majlis Presiden yang putuskan. Hanya Chegu Bard yang kata. Seya=tahu saya kes kerusi Sg Acheh memang taiada kata putus dan Calon PAS telah dapat watikah lebih awal pada 16hb April. Watikah Chegu yang ditandatangi oleh Wan Azizah hanya pada 20 April. Parlimen Nibong Tebal ada 3 DUN di bawahnya. Pada 2008 DUN Jawi dan Sg Acheh dan Parlimen Nibong Tebal ditandingi oleh PKR dan DAP dapat Sg Bakap. PAS langsung tak tanding satu kerusi pun. Itu sebab PAS fight kerusi Sg Acheh untuk mengimbangi komposisi kerusi yang ada dalam PR untuk Parlimen Nibong Tebal dan DUN yang berada di bawahnya.

    Mintalah komen juga bagaimana PKR tanding Parlimen Labuan yang confirm telah diputuskan oleh Majlis Presiden PR dan juga 3 DUN di Trengganu. Siapa keluar watikah pada wakil PKR ??? Komen lah juga bilamana PKR hijack ahli PAS untuk tanding Parlimen Lumut dan Alor Pongsu di Perak dengan menyuruh isi borang PKR. Guna kepala otak sikit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai..semua yg berlaku mmg ada punca mcm hang cerita tu la..pkr n pas dua2 ada buat salah sebab ego..itu sebab la ada majlis presiden tu ikut je la..
      Sekarang dah dua2 lambang kuar di kertas undi..haha bagus la korang yg bijak pandai nih..akhir kata patut la layak jadi pembangkang je..

      Delete
  19. Isunya bukan sapa yg betul n sapa yg salah. Tp di manakah maufakat yg di war2 dlm ceramah tp bab perlaksanaan hancur. Rakyat melihat dr perkara kecil hgga prkr besar. Jika inilah hasilnya dr maufakat tresebut siapa lg yg akan yakin lg dgn PAKATAN RAKYAT. Sy sendiri rasa terkilan ats situasi ni. Cb elak prkra yg bpleh br imej buruk pd PR. Renungkan.

    ReplyDelete
  20. Jgn cite la berapa ribu jentera ada...itulah modal PAS. Ni siap ugut2 lgi. Beribu jentera ada pun tapi kalau akal dok kat lutut atau akal dok simpan je dlm serban...baik lu org jadi barua umno la. Berpuluh tahun dah membangkang...tapi x cerdik2 lgi..bangang. Lu ingat Hj Hadi boleh menang dgn undi org PAS je. Lu ingat Salahuddin Ayob boleh menang dgn undi PAS je ke...cakap guna lutut. Sedap2 main ugut. Jenis berserban tapi dlm hati ada setan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu yang jadi barua UMNO sapa????? PAS ke PKR?!?? Jatuhnya kerajaan PR di Perak siapa yang buat???? Kalau PAS nak syok sendiri sudah tentu PAS dah bergabung dan UMNO dan membentuk kerajaan perpaduan.Masa tu aku ingat PKR pon boleh mampos.TAPI kita ada prinsip perjuangan.Pas membawa wadah ISLAM.Ini yang UMNO TAK mahu.Bagi aku kekuatan PKR hanya ada pada ANWAR.Kalau pada kali ini PR tak dapat perintak Malaysia dan Anwar merajuk dan tak mahu berpolitik lagi lu lihat lah nanti apa ysng terjadi kepada PKR. PAS kekuatannya pada ahli.Walau pon berkali-kali kalah dalam pilihan raya, ahli masih taat pada parti.Kami telah ditarbiah oleh tok-tok guru kami.Jangan kata kami bangang.Akhlak kami lebih baik dari ahli PKR.Kamu pi tanya cina dan india tentang PAS.Mereka lebih percaya PAS dari PKR.Jadi jangan dok sedap mulut menghentam PAS.Kita betjuang bukan untuk dunia.Sebab itu kita tak pernah kecewa walau pon berkali-kali kita kalah.

      Delete
    2. Apa yang kecoh sangat ni... kalau bukan Anwar tak mungkin wujud PR. nak harapkan PAS yang teraju....sampai bila2 pun tak menjadi. Asyik nak betulkan serban aje...

      Delete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. SEMUA kerusi dalam Malaysia adalah "kerusi Pas". DAP dan PKR hanya bertanding apabila Pas "cede" kerusi-kerusi ini kepada mereka. Sebagai contoh, kerusi Kota Damansara dipinjamkan kepada PKR dengan syarat calon yang diletakkan PKR adalah Melayu yang tidak digelar sosialis. Kalau tidak, Pas akan meletakkan calonnya sendiri. Putrajaya, Labuan, Shah Alam, Kota Bharu, Kuala Terengganu, Kangar adalah kerusi yang strategik dan Pas tidak akan cede kerusi ini kepada parti lain. Ini hak Pas. Kalau Pas kata parti lain tidak boleh bertanding di sebarang kerusi parlimen di Perlis, maka itulah yang berlaku. Satu kerusi parlimen di Terengganu yang ditandingi PKR ialitu Kemaman diberi dengan ehsan Pas sahaja. PKR mesti berterima kasih. Kerusi-kerusi DUN yang ditandingi PKR di Terengganu semuanya akan berlaku tiga penjuru kerana Pas akan meletakkan calon mereka. Ini berlaku kerana PKR tidak mengikuti syarat yang ditetapkan oleh Pas supaya meletakkan calon-calon yang di-endorsed oleh Pas Terengganu sahaja. Harap semua penyokong PR faham. Sebagai sebuah parti Islam yang mempunyai barisan kepimpinan dari kalangan ulama yang beriman, kami berasakan kami mempunyai kelebihan berbanding DAP dan PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye. Mereka maksum. Mereka berhak atas semua kerusi/meja/bangku yg ada atas muka bumi malaya ni. Calon PAS adalah calon2 yg telah teruji jiwa, raga dan bakul. Yg Layak memerintah MAlaya adalah calon2 yg mendapat restu pimpinan PAS(mereka maksum). Sesiapa yg ingkar, maka mereka layak di perangi kerana kurangnya' keislaman' mereka. Dan slogan PAS terbaru...'Kami hanya ingin bertanding, Kami tidak ingin kemenangan' bangsat!

      Delete
  23. Bro 12.26, Lu ingat PKR boleh menang tanpa PAS ka. PAS boleh menang tanpa PKR contoh tahun 1990 mungkin masa tu you masih dalam lubang taik dgn BN bersama Nuar. Aku memang geram dgn PKR ini. Asyik kacau kerusi DAP dan PAS. Lain kali kawan dgn DAP aje lagi baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oiii...lu ingat gua pemuja anwar?. sori bro...gua dah masak dgn politik PAS. Gua ikut PAS semenjak dri zaman Angkatan Perpaduan Ummah lg. Gua ingat lu time tu pakai pampers lgi. Gua x penah dok dlm UMNO. Gua menyokong seme yg menentang umno. Lu jgn lupa, PAS penah dok dlm BN, berasmara seehingga nabis madu sepah di buang. Dan lu jgn buat2 lupa, Pengakuan Pemimpin2 PAS dan pemimpin2 UMNO bahawa selepas PRU12, mereka pernah berbincang utk mewujudkan UG. Lu lupa atau lu hanya nak tunjuk lu punya ego. Lu kata tong taik tapi pemimpin lu sibuk nak terjun dlm tong taik...hahaha...lu balik tukar pampers la bro...Lu jgn nak cite la....pasal menang kalah...PAS x hebat mana pun...2008 ingat PAS boleh menang selesa tanpa penyokong2 tegar PR, tanpa undi2 dri rakyat yg bencikan kezaliman...pirahhh la mabuk. Jgn ego la bro. PAS kalau dah kuat masuk tanding PRU sorang2 la. Tak yah rayu undi tak yah kempen. Cukup dgn keahlian PAS je lu boleh tawan Malaya. Lu kim salam kat Hassan Ali, Hassan Basri dan Nasharuddin...lu kenal tak bangsat2 tu?.

      Delete
  24. Org macam hang dan Pak Bakaq kalau keluar PAS satu
    sen pun tak rugi. Level Pak Bskaq dan hang (mungkin) sama macam Hasan Ali. Dua-dua kena pecat

    ReplyDelete
  25. Aku tobat tak caya cakap cikgu bard. Ada dia kata kenang serang dgn pemuda pas. Siap ucap tahniah pd unit amal sbb berI perlIndungan. BIlamana PAS setuju beri kerusi Sg Acheh .

    ReplyDelete
  26. hg pun toksah dok buat sempoi sangat,lu gua lu gua pulak,aku tak nafi memang org org pas banyak buat keja di sg.acheh,kalau p tanya cina sg.udang majoriti mau pas bertanding,kita pun tak payah la nampak macam buloq sangat,bagi p la kat depa untuk meredakan ketegangan,lagi pun krusi kita banyak kalau nak banding ngan depa

    ReplyDelete
  27. Tak kira la kerusi sapa pun pkr ka pas....yg pasti lebai yusni mat piah tak layak utk dicalonkan. Yang lebih layak adalah kekanda kesayangan beliau hafiz nordin. Haha. Tanpa nafikan keilmuan hampa 2 ekoq dlm bab agama, tapi soal politik, mmg bangang tak dak dah...2x5 la dgn mentor hampa hassan akidah tuh...pala bana UG, dok pelingkup...

    Orang kambuih lubang, hampa pi korek..org kambuih hampa korek
    Pemilihan lepas nih...dok la hang yusni dlm lubang tu...tok sah dok naik dak....ketua pemuda paling ceroi..hang lebih sesuai baca khutbah jumaat drpd dok ceramah politik

    -penyokong dan balaci dok pasang bendera PAS tiap2 malam-

    ReplyDelete
  28. gua ada apa hal?. Lebeh baik gua guna lu gua lu gua dri gua guna ana ante ana ante tapi dlm hati ada setan. Gua mmg setuju kalau chegu Bard tarik diri je. Lebeh mulia dri dri yg berserban tapi hati penuh setan. Gua terus terang ckp...Gua 'ABU' dri mula gua boleh mengundi. Gua berkawan dgn seme org, gua campur dgn seme org tak kira apa parti pun. Gua x duduk dlm kelompok sendiri je. Tapi gua cukup fed up dgn manusia yg takbur x kira lu sape pun. Lu PAS ke, lu PKR ke lebeh2 lgi kalau lu org UMNO. PKR ada kekurangan, begitu jugak PAS. Sama2 memerlukan. Itu hakikat. Jgn dok sembanglah yg lu je yg hebat. Masaalhnya, masing2 dok kira parti masing2 dok kira org masing2 tapi x amik kira yg bkn ahli parti tapi menyokong tanpa mengharapkan apa2 balasan kecuali mengharapkan kerajaan baru yg telus dan adil. Itu pun susah ke nak paham ke?. Asal menetang di tuduh sebagai agen umno or asal umno...x kira lak berapa ramai ahli PAS yg sudah di 'tarbiah' yg skang dok dlm umno siap bertanding melawan PR. Gua mintak sape2 yg rapat dgn kepimpinan PKR, suh je chegu bard tarik diri. Serah je kat org yg konon pejuang islam. Dan mana2 bakal2 calon PKR yg memasang niat nak bertanding next election, agak2 la kalau nak bertanding tu...siapkan jentera, turun bertemu masyrakat, bykkan program kemasyarakatan, jgn dok sembang lebeh tapi keje satu hapah x buat. Di tempat gua mengundi, gua x suka calon PAS baik dun atau parlimen tapi gua lebeh nyampah UMNO kerana gua menentang UMNO bkn menentang sesama sendiri. Utk Pak Bakaq, gua mintak maaf byk2 kerana gua mengunakan rumah pak bakaq utk 'berdebat'. Sori arr pak bakaq.

    ReplyDelete
  29. Maaf cakap la. Apa yg Pimpinan Pas buat utk menghadapi kerenah PKR memang mulia. Hanya mereka yg berada di tempat yg kononnya bermasalah tahu kisah sebenarnya. TGHA dah lama bersabar dgn kerenah PKR dan punasihat PKR ni. Cuna hebatnya puak DSAI ni jangkauan mainan politik mereka je lebih hinggakan apa yg beliau buat betul belaka. Yg dtg kemudian selalu je dipersalahkan. Tuan Tuan semua kaji perangai geng2 ni. Siapa yg buat precedent kes dgn umum awal kerusi yg masih dlm rundingan. Maaf cakap la ini kerja DSAI dan punahsihatnya dlm jelajah mereka. Kesabaran pimpinan pas pusat mengelisahkan pimpinan negeri menyebabkab kdg2 mereka bertindak lebih drpd sepatutnya. Akhirnya yg dikecam ialah pas. Keadaan berbeza di Perlis. Itu pun sebab Mufti tak berapa berminat sgt mengeruhkan suasanya. Kalau jenis yg suka glamour memang masalah juga kat Perlis. Walau apa pun. Redhalah dgn apa yg berlaku dan bergerak kpd matlamat yg sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudahlah jangan nak salahkan dsai pula.Dah hj hadi yg bodoh nak salahkan orang lain pulak.Konon2 main bahasa lembut tapi dalam lembut tetap hentam dsai.Pigidah pas

      Delete
  30. Mamat bunbinban...Lu pun jangan hina sangat org. Bila contra dgn PR lu tuduh UG. Gua PAS 1st then baru PRi. Gua pun malas nak dedah banyak-banyak sbb kita duduk dalam PR tapi jgn sampai PKR pijak kepala. PAS no problem dgn DAP dan itu sbb DAP berani guna logo PAS banding dgn PKR walaupun PKR tu ada semua agama dan bangsa. Lu pun kena ingat lu pun ada fail. Jgn syok sangat aib dan kutuk org atas lu punya assumptions.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP lebih percaya PAS dari PKR. Tadi tengah hari aku pi beli nasi kandaq kat restoran mamak kat Jalan Jelapang.Aku beli nasi untuk makan tengahari pekerja-pekerja PAS KDAS 2.Di kedai itu seorang pemuda India berkata dia sangat respek dengan PAS kerana selama ini tidak ada pemimpin PAS yang didakwa di mahkamah kerana rasuah.So.......orang bukan Islam respec PAS tapi orang Melayu dok kutuk PAS.Apa dah jadi.......TANYA S.M. SALIM.

      Delete
  31. Tidak hairan laa kalau anak2 yang baru nak mengundi geli gelemang bila diminta sokong calun PAS. Mereka juga x sokong UMNO. Aku sendiri selepas beralih angin dari UMNO kepada PR melihat sendiri pemimpin2 muda PAS yang berserban dan berjanggut langsung tidak menghormati pemimpin yang bukan dari golongan ulama. Minggu lepas baru balik ke Kelantan...saudara mara kat kampong ajak untuk sama2 ubah kerana sudah muak dengan PAS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Darah UMNO 7 KETURUNAN masih mengalir dalam badan hang.Cara hidup hang pon macam UMNO mana nak suka dengan PAS.Pangkah lah UMNO.Lepas ni Kelantan maju macam Penang dan Ipoh.Aku pon nanti suka melawat Kelantan sebab tak de lagi orang tua- tua berniaga di Pasar Siti Khadijah.Seronok lihat nanti amoi-amoi cun di bawa masuk berniaga di situ oleh UMNO LANATULLAH. MAS ipoh.

      Delete
  32. Dah lama tak berkunjung ke blog ni sejak pilihan raya 2008. Bagusnya bahasa pengomen-pengomen dekat sini. Semua kata-kata buruk dihambur termasuk laknatullah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara/saudari RS,

      Masuk kandang lembu mengeboh....masuk kandang kambing mengembek. Bahas tulisan Pak Bakaq dalam blog dia memang begini...jadi pembahas-pembahas pun terikut-ikut sama.....Dah habis dah begaduh bebudak PAS dan PKR....jom pi pekena teh tarik, kita sambung balik kerja-kerja terbengkalai dek perselisihan ini. Dua beradek pun, seibu sebapa pun sekor tanding UMNO/BN, sekor lagi calun pembangkang....Ini kan pula dua kumpulan berbeza........tetapi sedarlah siapakah musuh negara sebenar yang nesti dihapuskan......

      Delete
  33. Pak bakaq ...Dah lah tulis posting blog mcm ni ..kena runtuhkan umnoBn dulu .lps tu kena buang parasit 2 yg ada dalam PR ...sama sama muhasabah diri ...wassalam ..

    ReplyDelete
  34. hahahha ader juga org layan oalang tua gila ni...dia ni pembenci PAS UG....sha la dia ni bodoh lebih dr lembu bodoh yg menjuarai pertandingan lembu bodoh hahahha

    ReplyDelete
  35. Aku lebih perasan calon-calon PKR yang lebih mirip dan rapat dengan PAS telah dipacung oleh Boss Besar PKR. Ini berlaku di beberapa Dun Terengganu, Buki Besi Misalnya., Di Pahang misalnya Sdr Wak Rabidin Kasmawi dari calon Dun Muadzam Shah juga di Pacung oleh Rahman (Setpoi Anwar). Begitu diberapa tempat lain.

    Mesti ada sesuatu yang pelik PKR

    ReplyDelete
  36. PKR PUN SATU NAK MENANG JA.BAJET TAK SAMPAI KERJA TAK BUAT.ELOK LA TU PKR DAN PAS SENANG CAKAP PAKAT LAWAN KELUAR VIDEO.SATU CIKGU PA SATU ANWAR PUNYA

    ReplyDelete
  37. ustaz Din Ayam ni pengganti hassan ali dan ustaz nasha dalam Pas.

    ReplyDelete
  38. DAP tak nak guna logo PKR sebab DAP menganggap PKR adalah saingan kepada kewujudan parti itu. Ini pun penyokong Pas tak faham. Patutlah dikencing oleh Ibrahim Ali dan hassan ali.

    ReplyDelete
  39. PAS boleh menang tanpa PKR. TETAPI Pas tidak boleh menang jika PKR dan BN sama-sama bertanding di kerusi yang sama. Di Kelantan sendiri pun, saya yakin semua kerusi parlimen dan DUN akan jatuh ke tangan BN jika berlaku pertandingan tiga penjuru (BN, HamPAS dan PKR)

    ReplyDelete
  40. hello bro,yang kita kesal marah adalah perangai setan setan yg bertindih,yg di ego aku buat ni,buat tu,kalau ni kalau tu pas la pkr la buat di unkit serah kat pucuk pimpinan mcm dap yg keputusan tak boleh guna lambang tengok mcmmana lge handle,kita ni patut percaya kat Hj Hadi,Tok guru Nik Aziz,Anwar

    ReplyDelete
  41. Toksah dok bertota lagi. Sudah, sudah, sudah la!!! Tak malu ka hampa semua? Orang dok dengaq kita bertekak. Ini semua sedap la jadi modai depa jaja. Masuk tb habaq kata kita parti tak boleh pakai. Tak layak perintah. Tunggu la senayan. Ada la jalan penyelesaiaan oleh pimpinan PR kita. Lagu mana pun tetap tak ada lawan 3 penjuru punya. Caya la. Pemimpin kita bangkit saja subuh2 esok akan bbbertempek " KALAU AKU TAK BOLEH SETEL MASALAH KECIK NI, LAGU MANA NAK SETEL MASALAH NAGARA. AKU DAH TAK SABAQ DAH DENGAN BUDAK-BUDAK AKU NI. HANG TUNGGU, AKU TURUN PI SAT LAGI, SETEL MASALAH!" Lagu mana cara tok ketua nak setel esok, kita tunggu la sama-sama. Kalau ikut cadangan saya, mmmmm mau berteloq dahi dua2 ekoq tu!

    ReplyDelete
  42. awat la pak bakaq tak masuk jadi calon bebas? guna lambang dacing terbalik, mesti boleh kalahkan bn.

    ReplyDelete
  43. Bakal PM Anwar sengaja letak satu kerusi sebab kalau PAS kalah, PKR menang adalah satu lagi kekuatan buat PKR untuk menidakkan PAS dlm pentadbiran negara. PKR & DAP tak dapat dipisahkan tengok apa yg terjadi sehari yg lalu DAP tetap dan bersungguh-sungguh tak mahu hukum hudud atau negara islam yang pada pandangan kita Anwar pun bersetuju sealiran dan senada. Pemimpin kita PAS cuma jadi penyedap aja hari ni keluar kenyataan esok DAP keluar kenyataan bercanggah. Pelik tetapi benar. Kalau PAS ingin berjuang dan yakin sepatutnya PAS tak perlu bersama PKR & DAP. Mcm langit dan bumi, hati DAP & PKR dah tetap hitam dan liat, apa kejayaan PAS & Pemimpin PAS dapat? cuma terencat dan makin lemah dan nampak maruah tercalar terus, dan ada juga yg dijangkiti virus ala ala Anwar dan Azmin juga. PAS harus kembali keperjuangan asal dan terhormat kalau betul PAS parti tertua dlm pakatan. Tak perlu menganas, merapu, samseng atau mcm penagih dadah (cakap hj hadi)ikut telunjuk PKR DAP, kembali ke jalan asal seperti pemimpin tersohor PAs yg terdahulu.

    ReplyDelete
  44. PAS AKAN TERIMA NASIBNYA SPT PILIHAN RAYA 2004 , kalu tak caya nanti tengok!

    ReplyDelete
  45. Tengok gaya gaya PAS sekarang dan kembang bontot bila ada mamat cakap ada peluang jadi PM , macam dah nak kantoi aje PAS nih , umur dah tua tetapi masih mentah lemah dalam bacaan "Read Between The Lines".

    ReplyDelete
  46. Kalau deme semua boleh baca kitab Hikam karangan Syeikh 'Atoillah (seorang ulama' sufi yang terkenal di Mesir), alangkah bagusnya. Kata beliau setiap yang bermula dengan nita yang betul, baik dan ikhlas akan berjaya akhirnya. PAS telah memasukkan dalam azamnya untuk menegakkan hukum Allah. Ini pasti terjadi kelak kerana Allah akan mempermudahkan jalannya.

    ReplyDelete
  47. Pas ni memang bodoh sejak azali lagi.Tengok apa hj hadi cakap merepek meraban pasal pkr?pil kudalah,komunislah.Kemudian ada hati nak jadi pm.

    Aku bajet dengan kebodohan pas ini,kerusi2 yang bertindih pencalonannya tu dah sah2lah kalah sebab pecah undi.Tamak haloba tak habis2.Pas memang penyumbang kekalahan pr kalau macam ni lah caranya.Kalau pr kalah kita tahu siapa yg patut dipersalahkan!Aku betul2 bosan dengan perangai bodoh lebai2 pas kampungan ni.Nasiblah.. sebab aku memang out spoken,takkan boleh main simpan aje.

    ReplyDelete