Monday, April 8, 2013

Saya silap, Umno BN sebenarnya bukan paling hampir dengan syaitan, tetapi sama!


Saya baru balik. Tadi pi jumpak kawan sat. Dah balik, bukak internet nak baca berita dan cerita. Antara lain terbaca berita Malaysiakini hari ni bertajuk "'Saya tak lepuk kamu sudah baguslah'".

Sebelum ni saya selalu tulis, parti-parti lain bukan la bagus pun. Tetapi Umno Barisan Nasional (BN) yang paling bahaya. Parti itu adalah mudharat terbesar kepada rakyat Malaysia. Umno BNlah yang paling hampir dengan sifat syaitan.

Saya silap. Umno BN dah naik darjah dah. Bukan lagi pada tahap paling hampir dengan sifat syaitan. Malah, betul-betul sama dengan sifat syaitan.

Semua perkembangan yang berlaku menjelang pilihan raya umum ke-13, termasuk apa yang dilaporkan oleh Malaysiakini dalam audio "'Saya tak lepuk kamu sudah baguslah'" tu, semua itu membuktikan dengan amat jelas dan tidak dapat disangkal sikit pun lagi bahawa Umno BN betul-betul sama dengan sifat syaitan.

Hari ni, ada berlegar berita bahawa pilihan raya umum kemungkinan besar pada 11/5/13 ni. Khabarnya, puak Datuk Seri Najib Tun Razak dok rasa rakyat tak faham lagi manifesto BN.

Rakyat faham tak faham tak tau la saya. Yang aku tau, orang dok ejek BN dok tiru manifesto Pakatan Rakyat (PR) - lihat Bloomberg hari ni "Malaysia's Najib unveils poll manifesto similar to Anwar's". Dah la perangai macam syaitan, kaki tiru pulak tu.

Adoila, adakah syaitan kaki tiru akan jadi kerajaan lagi?! Ya Allah, kami sungguh-sungguh memohon perlindungan-Mu dari syaitan kaki tiru itu!

Malaysiakini hari ni juga melaporkan berita bertajuk "Penang caretaker gov't returns official cars". Selangor pun sudah. Ada kawan tanya, kerajaan Kedah dan Kelantan lagu mana pulak?!


2 comments:

  1. najib bini rosmahApril 8, 2013 at 11:42 PM

    pegawai jabatan penerangan tu
    ketua jabatan sila bagi tindakan tatatertib,
    salahguna harta kerajaan untuk parti...
    ini bukan lepuk dah, kasi jatuh terduduk, muka tersepuk!
    suhaimi apa nama ni kalau tak diambil tindakan,
    maknanya parti lain juga ada hak yg sama...
    jadi syaitan dikenali....
    Kahkahkah!

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Walaupun rakyat ingin perubahan, tetapi calon pakatan
    sediada masih belum cukup menyakinkan bahawa perubahan
    yang bakal dilakukan betul-betul bermanfaat.

    Saya sendiri hanya yakin Islam sahaja yang benar dan akan
    membawa manfaat.

    Tidakkah pucuk pimpinan pakatan sebenar-benar yakin bahwa
    masih ramai keturunan ahlul bait yang memilih hidup sederhana
    itu berkualiti memimpin? Memang mereka bukan jenis menonjol
    diri seperti kebanyakkan manusia. Jika anda semua mencari
    kebenaran carilah mereka. Tepuklah dada.

    Untuk manifesto pula
    1. Kembalikan wang haram keluar berjumlah RM 1 Trillion
    http://www.keadilandaily.com/aliran-wang-haram-rm150-bilion-kerajaan-cuba-sembunyikan-sesuatu-azan/
    2. Gunakan sebahagian wang kembali tadi untuk langsaikan hutang isirumah RM 600 Billion
    http://www.keadilandaily.com/hutang-sebenar-negara-lebih-53-peratus-kdnk-azan-ismail/
    3. Baki RM 400 Billion pula guna untuk memulangkan simpanan ahli KWSP
    http://en.wikipedia.org/wiki/Employees_Provident_Fund_(Malaysia)

    Berpandulah hadis : "bayarlah upah mereka sebelum keringat mereka kering"
    Janganlah lagi berpandu pada undang-undang yang bukan Islamik.
    Dana sebenar di KWSP yang masih tidak diusik kerana pemulangan hanya mengguna wang terkembali,
    gunakanlah sebaga modal pembangunan negara tanpa hutang. Siapkan negara untuk hadapi fitnah
    dajal kelak

    Untuk syiar pula
    Undi anda sebagai jihad politik

    Janganlah menangguk di air keruh

    Ikhlas,
    HA

    ReplyDelete