Tuesday, April 30, 2013

Baru Aziz Bari masuk khemah depa, terus bisu Pemuda Umno yang meracau

Pakatan Rakyat (PR) buat ceramah kempen pilihan raya di tapak pasar malam di Sungai Lang dalam kawasan parlimen Sabak Bernam.

Tiba-tiba, segerombolan Pemuda Umno terjerit-jerit mengganggu ceramah tersebut dari khemah mereka yang sengaja disediakan untuk mengganggu ceramah PR.

Bila calon PKR bagi kerusi Parlimen Sabak Bernam, Dr Abdul Aziz Bari sedang berucap, gerombolan tu makin sakan meracau-racau sambil menuduh pakar undang-undang itu tak layak jadi wakil rakyat.

Bila Dr Abdul Aziz dengar orang kutuk dia, dia pun terus berhenti ceramah, pergi ke khemah gerombolan BN tu dan duduk di situ untuk mendengar "ucapan" dan "kempen" puak tak tentu hala tu.

"Saya hanya duduk dan tak kata apa-apa.

"Pemuda yang sedang berucap bila nampak saya terus berkata: 'Selamat datang Dr Aziz Bari'," kata beliau memberitahu apa yang berlaku sambil ketawa.

Buruk kelaku depa yang terjerit-jerit sambil melalak menyanyi-nyanyi dengan mendendangkan lagu entah apa-apa tu terus berhenti apabila tengok Dr Abdul Aziz duduk di khemah depa (cerita ini diciluk tanpa izin dari Saidah Hairan)

10 comments:

  1. Bhai Pak Bakaq...

    Diorang dah mati akal la tue... hahaha... kesian.. belum aper-aper dah kucut tulur.... hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha...biasa la macai2 umno nih...blajar x tinggi kemudian perasan ganas...hahaha.. Tu baru Aziz Bari, lum TGNA atau Anwar yg singgah..mau buat2 tidur...hahaha

    ReplyDelete
  3. BUdak budak UMNO ni memang terkenal dengan SAWAN tak tentu pasal....Kan Mahathir dah cakap yang pandai-pandai masuk PAS yang bengap-bengap masuk UMNO...terbukti betul..!!

    ReplyDelete
  4. Yang terajang budak kecik(sebab sokong bn) sampai masuk longkang tu pas.Gagah berani dan bijaksana sungguh pemuda2 pas.

    Takbiiiiirrrrr!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi bodo, terlampau gabra kena sergah kakinya tersadung masuk longkang la..itu sendiri bikin la beb!

      Delete
  5. Budak budak DUMBNO tu memang asal usul nya DUMB , dan NO! dia orang masih lagi DUMB.

    Kesian mak bapak nya jaga dari kechick.

    ReplyDelete
  6. bukan saja di tv boleh dilihat orang melalak sampai kat luar pun macam tu jugalah perangai puak puak ni yang jenis pecacai upahan bos depa duk pakat baham apa yang sempat

    ReplyDelete
  7. Hanpa nak takut apaa pun budak2 tu bawah umuq ..... Daftar ngundi pun idak x caya p priksa ic depa

    ReplyDelete
  8. mungkin lain kali tuan boleh berceramah dipentas mereka.

    ReplyDelete
  9. dengan budak2 bole hanglah. Cuba hang Tun Mahathir?

    ReplyDelete