Saturday, April 20, 2013

Ustaz b*t*h pak hang!!

Akhirnya, Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa - tapi terlalu ramai yang sebut perkosa), Datuk Ibrahim Ali dapat bertanding satu sama satu dengan calon PAS, Nik Abduh Nik Abdul Aziz.

Che Johan Che Pa yang dicalonkan oleh Barisan Nasional (BN) menarik diri.

Kawan saya ramai orang Kelantan. Mereka kata, kalau bertanding satu sama satu, Ibrahim ada peluang. Dan, laluan untuk anak Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menjadi pertaruhan PAS di kerusi parlimen Pasir Mas itu dikatakan sengit.

Untuk rekod, sejak 1990, Ibrahim tak pernah menang kerusi Pasir Mas atas tiket BN la'natuLlah.

Saya tidak ada cadangan langsung untuk menambah apa yang saya tulis tentang Nik Abduh. Tunggulah sampai habis pilihan raya.

Saya hanya nak tulis tentang Che Johan. Ada orang bertanya dengan sinis, "berapa banyak (Tun) Dr Mahathir (Mohamad) bagi duit kat Che Johan?!" Saya tak nak campur tangan fasal soalan itu.

Yang saya nak katakan, dari segi setiakawan, Che Johan jauh lebih mulia dari calon-calon PAS dan PKR yang dilaporkan bertanding sesama sendiri di kerusi Parlimen Labuan dan enam kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).

Tak ada kecuali seorang pun, bagi saya, mereka semua, dan pemimpin yang terlibat dengan pencalonan mereka, adalah Umno. Mereka mungkin memegang kad keahlian PAS atau PKR, tetapi mereka tentera setia Umno yang membuka laluan mudah kepada kemenangan parti kesayangan mereka itu di Labuan dan Sungai Acheh.

Di baju mereka mungkin ada lencana PAS atau PKR, tetapi di hati mereka ada lambang jahanam Umno yang saya mohon Allah s.w.t. mela'nati parti itu (ulang lagi, mohon Allah la'nat parti Umno dan bukan orang-orang Umno).

Di bawah berita Malaysiakini bertajuk "PAS, PKR bertembung di 7 kerusi", saya tulis (i have no time to mince words and i offer no apology):

Punya la lama gila Najib tangguhkan time pilihan raya. Memang lebih dari cukup masa nak selesaikan soal calon. Memang babi la hampa ni semua! Yg bertanding sesama sendiri tu lebih hina dari puki babi, walaupun bertaraf ustaz. Ustaz butoh pak hang!!

Saya tambah lagi kira-kira pukul 7.35 malam apa yang saya tulis tu:

aku tengok banyak blog, komen dan status yang ejek Papagomo krn tak bertanding di Permatang Pauh. Kata dia penakut la, apa la. Dari segi setiakawan dengan Umno BN dia, dia lebih mulia dari calon2 PAS PKR yg bertanding sesama sendiri. Paling hina bagi aku ialah calon PAS di Kota Damansara. Kurang ajaq of the highest kind! aku nampak, rata-rata puak PAS yang bertanding sesama Pakatan Rakyat tu ialah puak Unity Government (baca Umno).

Berkaitan:
Mustafa (Ali) janji Sg Acheh 'satu lawan satu' - che'GuBard (faqar 20/4/13)

48 comments:

  1. Fuhh..!! Aku nak komen apa pun tak tau... haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tergamam,sakit hati ,meluat n rasa mcm x mau undi PR bl perangai calon pr lbh huduh dr calon umnobn.

      Delete
    2. Ribut dlm teko, harap ambil iktibar. buang yg negatif... ambil yg positif.

      Delete
  2. u read my mind..
    xleh nak kata apa dah
    dah elok elok atur jd cmni gak
    yg pihak atasan elok bersahabat
    yg di peringkat negeri..masih curiga sesama sendrik..
    hampeh!

    saya pengundi Parlimen Setiawangsa..

    ReplyDelete
  3. Bengonglah menate puak puak ni bakpo mungkin dok tanding sama sendiri mung nak tunjuk gapo?baso menate hanjingggg menate hanjinggggggggggg

    ReplyDelete
  4. Xguna nk tunjuk hebat sesama sndri org sibuk nk lakukan perubahan geng2 bengong ni duk sibuk nk berebut jawatan ....apepunxbleh .

    ReplyDelete
  5. syabas bro. memang selayaknya spesis2 bodoh tahap gaban bersaing sesama sendiri kena maki hamun.

    ReplyDelete
  6. bagi gua, aktivis itu lebih mulia, berintegriti daripada yg berkopiah tapi dunia dikejar tak cukup tanah! cam gampang!

    ReplyDelete
  7. INI OSTAT HARAMJADAH...JENIS MCM NIE RAMAI LG DLM PAS

    ReplyDelete
  8. memang pukimak..kita sibuk nk jatuhkn BN..depa sibuk berebut nk jadi YB..buat penat jer..jadah!!!

    ReplyDelete
  9. Dah perangai orang berak tepi laut nak buat macam mana daa..

    Jenis melayu kure cerdik beranak Islam.

    Nak kata serambi mekah pun tak.
    Nak kata melayu termoden/sekular totok yakni jenis pakai baju melayu di luar songket kak dalam pun tak jugak..

    Sendri sendri syok agah sorang... Jahanam!

    ReplyDelete
  10. masih ada masa untuk tarik diri... harap ada pihak yang akan mengalah dah menarik dari dari bertembung sesama sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau orang dok kutuk pun depa tak sedag diri...tak tau la apa nak kata..ego diutamakan...perjuangan diketepikan...menang belum tentu tapi berebut macam nak rak ...bodo piang..

      Delete
    2. pekasa cam bodoh .

      Delete
  11. Yg PAS dan PKR tanding sesama sendiri mmg jenis bangsat. Yg tanding bebas sbb x dpt jadi calon parti pun lagi la bangsat. Bodoh. Ni seme muka2 nak kena kencing dek rakyat nnt. Serban melilit atas kepala tapi hati busuk nak mampus, ego, perasan bagus, perasan diri layak jadi pemimpin.....bangsat. Lebeh korang dok dlm UMNO la bangsat. Ni di katakan pemimpin berjiwa islam, berjiwa pejuang, berjiwa rakyat.....? Potong stim betul la bangsat2 yg perasan bagus nih....Belum menang dah sibuk berebut jawatan, berebutla lu org bangsat2 persan bagus ke neraka...belum apa2 khianati impian rakyat demi ego, jawatan, x sedar diri.

    ReplyDelete
  12. yg tanda tangan surat watikah tu lagilah bapak babinya...klu tak bagi surat watikah tu tak dia orang boleh bertembung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang babi...babi tganunglah tuh sebab tu tganung UMNO menang....babi di tganung bodoooo guuuuu

      Delete
  13. Bakaq, kalu la aku boley komen mcm ni..

    sebaik2nya semua pakat2 pangkah BN kt tmpt2 tu...

    hat yg gatal2 nk jd petugas sukarela tuh...

    g cari tempat lain...

    tak pun dok rmh lg bagus

    bukan takat kalah, bg hilang deposit terus...

    bukan hang sj, aku rasa ramai yg lg angin bila tgk senarai pencalonan PRU kali ni...

    hilang ayat camna nak maki puak2 ni

    haram jadah sungguh!!!

    ReplyDelete
  14. Nampak sangat ahli politik gila kuasa dan gila nak buat harta ,semsa berceramah samada PAS atau PKR bukan main berjanji tentang bekerjasama bila sampai untuk menjadi calun langsung tidak menunjukkan kerjasama apakah itu yang dikatakan sepakat dan kerjasama yang dianjurkan dalam persefahaman PR pada pengundi dikhabarkan undilah PR tapi ada pucuk pimpinan apa aku peduli kerana aku adalah pemimpin untuk parti aku,maka inilah yang berlaku ,apa hina sangatkah jika diri kita yang berangan-angan hendak jadi YB itu tidak terpilih makanya kawan sendiri akan menjadi musuh dalam pertandingan,benarlah kata pepatah " Kerana harta kawan akan menjadi lawan " . lingkuplah PR jika inilah matlamat perjuangan dari ahli yang gila dan mengejar kekayaan.

    ReplyDelete
  15. http://mybabah.blogspot.com/2013/04/tujuh-7-kali-umrah-bersamaan-pahala.html

    ReplyDelete
  16. Ha ha ha. Semua dah kena psycho. Mula meracau hatta maki-maki guna perkatan yg lucah. Udah la tu. ingat engokang punya percaturan boleh kasi menang semua kerusi ke. Poorah. Kalau setakat blogging kat rumah tak lebih drpd puak2 umno je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS sama je dgn UMNO. sesuai sgt "PAS GANTI UMNO". Mulut bercakap psl Islam tapi hati penuh perasaan takbur hasad dengki. Elok la PAS buat UG dgn Umno, perangai x jauh bezanya. PAS dri zaman Angkatan Perpaduan Ummah sampai skang nih...asyik nak khianat perjanjian pembahagian kerusi pilihanraya....sbb tu PAS lebeh banyak kalah dri menang. Seronok jadi calon, x menang xpe janji jadi calon.

      Delete
  17. KENYATAAN MEDIA : PERTINDIHAN CALON

    Jawatankuasa Harian PAS Pusat akan mengadakan mesyuarat khas pada Isnin ini untuk membuat keputusan berikutan pertindihan calon PAS dan PKR di kerusi-kerusi berikut:-

    1) Parlimen Labuan
    2) DUN Sungai Aceh
    3) DUN Kota Damansara
    4) DUN Bukit Besi
    5) DUN Kota Putera
    6) DUN Seberang Takir
    7) DUN Panti

    Sehubungan dengan itu, semua ahli dan penyokong PAS dan Pakatan Rakyat diminta bersabar sehingga keputusan dicapai oleh pucuk pimpinan tertinggi PAS Isnin ini.

    Ahmad Sabki Yusof
    Penolong Setiausaha Agung PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu masa pkr takde, Pas tak habis kerusi nak tanding. Banyak BN menang free. Sekarang berebut Dan berlaga sama sendiri pulak. Sakitnya hati.....sombong tak Boleh ditegur, bodoh tak boleh diajar memang patut pun kena sumpah...

      Delete
    2. Payah sangat ko nak agih kerusi kata beejuang kerana ISLAM nampak macam berjuang kerana kerusi pulakkkk maluuuuu

      Delete
  18. benda ni dah lama tau tapi semua nak jadi "YB", pasai apa..... (1) boleh duit..(2) boleh kuasa ..... (3) boleh nama..... Depa pun manusia jugak ada sifat tamak... memang perangai orang kita tak boleh tengok orang lain naik, nak berebut juga... bak kata perpatah.. " Memaku dulang paku serepih.".. lepaih tu hampa sambong sendiri laa.....

    ReplyDelete
  19. mampus pi la kat depa...kahakkk petuiihhh...

    ReplyDelete
  20. Jenis gila kuasa. Panggilan sj ustaz tp hati mcm setan. Tak dak rasa malu bila berentap sesama sendiri. Cermin muka masing2 dulu. Ni yg buat aku meluat nk undi PR ni.

    ReplyDelete
  21. Benngong pr lwn sesama sendiri. Dah tentu pecah undi.

    ReplyDelete
  22. Sungguh jijik bahasa kamu, semoga Allah memberi petunjuk dan tidak dimatikan dlm keadaan sedang memaki hamun.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahasa yg jijik selayaknya utk mereka2 yg jijik.. jangan lah jadi manusia yg celik mata tp buta hati tuli telinga.. hentikanlah jadi pecacai.. ko ingat dorang kesah kat ko?? harammmm xdak!

      Delete
    2. Ko ingat Allah tak kisah? Ko ingat Nabi tak kisah? Ko kata org jijik, ko dah lihat diri ko sendiri? Ko kebal azab Allah ke...? Ko tak nak syafaat Nabi ke? Ada nabi bertutur carut mencarut, sumpah seranah? Ko dah tanya tok guru ko apa bahasa Nabi kpd Abu Jahal, seteru Islam...?

      Delete
  23. bila org bawah da mengharap kemenangan pada pr...yg kt atas pulak buat kerja bangsat....berapa ribu kali meeting baru nk selesai masalah ni...mcm sial...

    ReplyDelete
  24. jaga tatabahasa. x suka/marah/sakithati tuan2 ada hak..admin pun sama.memalukan..

    ReplyDelete
  25. bila org bawah komen...ada yg ckp jaga tatabahasa...bila org atasan buat hal...?? apa bahasa lagi yg sesuai buat diorg ni klu bukan bangsattt...

    ReplyDelete
  26. Bahasa2 apa. Bahas kurang ajar sj sesuai utk mereka yg x lih bersatu. Bergegar satu dunia dalam ceramah srh bersatu tp bila bab kuasa semuanya hilang akal. Dah mcm lembu bl nk kena sembelih pun blh buat bodoh je.

    ReplyDelete
  27. kalau tak selesai juga dlm minggu ni,memang bangsat haramjadah puak puak ni

    ReplyDelete
  28. ramai yg maki hamun dalam entri letak anonymous ni la yg butuh, babi, bangsat dan haram jadah sebab tulis maki hamun mcm hero tp nama takut nak letak sini..kasi link la blog ka email ka...ni xsudah pencacai la,..komen 2,3 kali maki sana sini tp nama xtulis...takda teloq mcm najib ka??? tengok mcm blogger, tua nak mampuih pun berani tulih nama sndiri...dia pun tau, dia cakap butuh kat orang dia 1000x butuh.! kah2...anak buah dia pakaq, hangpa pekena teh tarik kat mana tadi?

    ReplyDelete
  29. terbaca dalam berita komen dari pemimpin Pas "Kita meletakkan calon kerana tidak yakin PKR boleh menarik undi". Macam sial "tahaluf siasi" ni. Aku prefer political alliance & coalition. Tahaluf siasi + qada hajat (kencing kawan)

    ReplyDelete
  30. Sbg pemerhati politik saya nampak PKR lebih menonjolkan diri dan cuba mendpt sebanyak mungkin kerusi wpun hakikatnya mereka tidak punyai jentera yg padu. Berucap berapi2 belum tentu mampu susun jentera semasa dan selepas menang. Masa dlm umno bolehlah harap pegawai kerajaan lakukan. Sikap berasa diri lebih cerdik bermula drpd DSAI. Azmin dan beberapa org lain. Org yg dah lama dlm pkr tahu peel masing2. Yg tak berparti telah terpesona dgn kata2 semangat yg entah boleh dilaksanakan atau pun tidak. DSAI bukan maksum ada kelemahannya. Hj Hadi dan LKS pun sama. Kalau belum jadi PM dah mula tunjuk sifat menguasai yg lain maka tunggu la kesannya.

    ReplyDelete
  31. Azmin ali poooooodahhhhh lu tak layak jadi ketua bro...bukan level lu...shamsul iskandar hu hu hu hu nenek aku pun tak minat yang pandai2 habis azmin cantas makanya TINGGALLAH YANG BODOH BODOH.

    ReplyDelete
  32. TUJUAN UTAMA DAN POKOK UTAMA ADLH MENJATUHKAN REJIM BN.PLEASELAH JGN KERANA BEBERAPA KERUSI NAK KACAU KEHENDAK RAKYAT.BUAT PAS KORANG DAH DPT BANYAK KERUSI DI DUN DI PERAK(DGN MOOD SEKARANG PERCAYALAH PAS MUNGKIN DPT PENGUASAAN NEGERI SELAIN KELANTAN,TERENGGANU,KEDAH(MABEEE)DAN PERAK)TAPI HARUS DIINGAT PAS JIKALAU PAS MENANG BANYAK KERUSI DUN KT PERAK BUKAN KERANA PAS POPULAR TAPI HASIL TOLAK ANSUR DS ANWAR DAN DAP DGN SYARAT NIZAR MESTI JD MB....(SEGELINTIR PAS JGN TAKSUB KERANA KORANG POPULAR SEDANGKAN PRU 2008 KT PERAK PUN HANYA 3 DUN JE MENANG)INGAT KEHENDAK RAKYAT MESTI DIUTAMAKAN DARI PIKIR KEHENDAK POLITIK INDIVIDU....

    ReplyDelete
  33. Bila baca ulasan hj. Hadi baru tau isi perutnya mcm mana....org semua tak betul...dia je yg bagus, org lain di pandang serong. Imam UG ni. Jentera pas je ke yg aktif? Yg lain tak bergerak ke? Kata pakatan rakyat!!! Mcm cerita LORD OF THE RING..bila nampak kuasa lupa tugas asal nak musnah kan UMNO..bodoh bongong betul

    ReplyDelete
  34. Baru kenal Hj. Hadi ke???. Ada dia kata letak calon bertindih sebab calon PKR dicurigai. Pakatan apa ni... buka tembelang kat puak UMNO. Rosak matlamat asal perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu... jangan asik nak mengondem aje...Pemimpin Pas bukannya maksum..Hj Hadi buat keputusan bukannya untuk kepentingan individu. Kalu dah tak mahu beralah..masing-masing yang bertanding tak mahu beri laluan...kenapa nak salahkan PAS pulak...

      Delete
  35. Yang penyokong barua ni dok sokong buat apa hidup umpama katak,kalau hampa dok sokong barua-barua ni nanti hampa baru ada akai nak meyesai.

    DULU PERKASA...LEPAS NI PEKASAM selama-lamanya

    INI KALILAH...

    ReplyDelete