Sunday, April 28, 2013

Undi BN? Dengan hang-hang sekali hilang!

Ini salah satu status dalam Fesbuk saya di sini. Pakat tolong copy and paste saya alih bahasa ikut suka hati saya:

Datang orang Vietnam, anjing dan kucing hilang...
Datang orang Bangla, gadis-gadis Melayu hilang...
Datang amoi China, suami-suami hilang...
Datang ahlil politik, wanita Mongolia hilang...
Datang polis, dadah hilang...
Datang pilihan raya umum, duit kerajaan hilang...
Kalah pilihan raya umum, dokumen hilang...
Keluar laporan sebenar, doktor hilang...
Cakap benar, keluarga hilang...
Besarkan tentera udara, enjin jet hilang...
Kalau hang undi Barisan Nasional, masa depan hang habis hilang...
Undilah dengan bijak sebelum dengan hang-hang sekali hilang...

14 comments:

  1. Alhamdullillah !!!!

    Betul cakap Pak Bakaq nih....zaman sekarang semua nya hilang dan pergi sangat cepat sekali. Nilai duit jatuh dah jadi kechik macam punai , lima puloh ringgit sudah macam sepuluh aje laku nya. Pergi kedai dapat beli secoit aje.

    Dah nak masok zaman Batu balik , nasib baik Tian Chua tahankan Batu insya Allah rakyat akan dapat elakkan Orang Orang Kepala Batu jajah rakyat...

    Apa apa pun , rakyat dah bijak dengan ada internet nih , orang sudah tak nak mamat mamat Bahalol dah lagi. tak tau lah kalau rakyat dah jadi Bahalol macam zaman Batu dulu.

    Ini kali lah , kata nya !!!

    ReplyDelete
  2. Senang saja nak urus parti dan kenduri besar
    letak pengerusi depo pada setiap agensi lepas tu arah pengarah yang sehati sejiwa sepadang golf, korek 'wang' keluar peruntukan sekian-sekian
    Jgn orang kito buat juga perkara mcm tu!

    Hilang wang negaro senang-sanang!

    ReplyDelete
  3. Memang la semua dah hilang,kuasa raja-raja melayu pun dah hilang bapa firaun moden no.4 dah block ni nak mai bapa firaun lagi moden dgn pengikut yg bagang,bodo dan buta perut.
    Kalau firaun ni perintah dan menang lagi kita lak hilang seluaq dalam dan baju dalam dah tak mampu lg nak beli sebab tolong bayaq hutang puak firaun ni.
    INI KALILAH....

    Mai kita ramai-ramai tolak puak-puak firaun(O.K.U)

    ReplyDelete
  4. Undi DAP, esok islam pulak hilang, hahaha!

    ReplyDelete
  5. Tanah2 melayu kat georgetown tu abih semua dpt kat cina. kata cina tak makan rasuah, mmg betuipun tp depala yg dok bg rasuah kat org2 melayu mcm ahli2 politik dn mgkin jgk pegawai krajaan yg rata2 org melayu.. Org melayu ni pulak, bila nmpak duit, gelap mata la, abis semua depa sapu.. Pandai depa gunakan org melayu, lepas tu kata bangsa kita ni kuat rasuah.

    ReplyDelete
  6. Ni mesti tulisan pakcik lanca yg dulu2 dok lepak tidoq dlm lanca tepi sungai york road, depan rumah governor tu, ataupn mungkin anak dia la ni.. hehe!

    ReplyDelete
  7. Kita ada perlembagaan dan parlimen,bukan dalam parlimen semua org cina ada tak ada wakil melayu,kalau melayu dalam parlimen meolak islam aku pun tak tau nak kata apa tak kira apa pun pati yang menolak islam memang dia.....oleh itu aku rasa tak mungkin jadi.

    DAP,PAS dan KEADILAN dah pandai berkawan dan pandai berpolitik terbuka tapi aku hairan masih ada lagi parti yang berpolitik rimba.

    ReplyDelete
  8. Kerajaan skrg tak pernah menolak islam.. Adakah krajaan yg menolak islam akn mewujudkn tabung haji? Mewujudkn yapiem zakat membantu org2 miskin asnaf ni? Mewujudkn perbankan secara islam? Dan juga menjadikan islam sbg agama rasmi negara.. Apakah suma nl akn dilakukn oleh krajaan yg menolak islam?? Fikir2knlah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua yang hang cakap tu ada masyuk sbb itu mereka buat. Itu pun tak boleh nk fikir ke?

      Delete
    2. Woiii bangang agensi2 macam tu kat thailand pun ada bodoh...kau ingat malaysia ada tabung haji engko dapat pegi haji free ker mangkukkkk...kalau taktahu tanya orang....

      Delete
  9. Strategi PR sbnrnya nk mnumbangkan BN je. Diaorg blm ade mekanisma yg kukuh utk memajukn negara, menaikkan ekonomi dan ln2 lg lah.. Yg pnting bg mrk, tumbangkn BN je, ape nk jd slpas 2, blkg kira.. Tp DAP bijak, dh susun strategi utk mnguasai semua agenda negara trmsuk org melayu sndiri dgn bantuan dan nasihat dr singapore, mentor DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ilusi dari org yg bankrap idea. Hidup dalam penafian. Org lain dah kehadapan dia masih dok dalam lubang.

      Delete
  10. stratrgi bn menghabiskan harta negara,buat hutang bnyk2,bila ekonomi dah tenat,cabut lari mcm bin laden.

    ReplyDelete
  11. Cakap bole arr..abiskan duit rakyat konon..entah byr cukai ke tak..ko ingat dok kutip cukai byk2 tu buat ape..utk ekonomi negara ler..

    ReplyDelete