Monday, April 15, 2013

Oleh kerana aku undi Nurul Izzah, aku ni macai PR ka? Ah, who cares?

aku tak jadi ahli mana2 parti di dalam PR. Tapi aku benci sakan parti Umno BN. Ulang lagi, parti.

Adakah akan menyebabkan perpecahan?

Nak berpecah fasal apa pulak? Kalau kedai orang Umno masak sedap dan kedai orang PAS masak macam masak dengan kaki, aku makan kat kedai orang Umno. Mampoih pi la hang PAS ka, apa ka. Kalau hang masak tak sedap, tak buloq aih aku nak mentedarah kat kedai hang.

Memang aku dok makan kedai orang Umno pun la ni. Dia Islam. Dia masak sedap gilerr. aku nak makan, bukannya nak mengundi.

Depan rumah aku, orang kaya tu siap pasang dua bendera BN kat gate dia. Tapi bila jumpa depa, aku bersembang elok ja dengan depa. Tak ada rasa permusuhan.

Ada beberapa blogger Umno kawan aku. Bab maki PAS, PKR dan DAP, tak payah cakap la depa tu. Tapi aku boleh minum teh tarik dengan depa sambil bergelak sakan. Takkan nak bertumbuk berterajang pulak. Gila apa nak buat lagu tu!

So, nak berpecah apanya?

Hanya si bangang saja yang berpecah kerana parti, apa lagi sampai bertetak berparang. Pemimpin-pemimpin Umno oi! Hentikanlah mengapi-apikan keganasan dan menghasut puak-puak bangang hampa buat kerja bangang yang hampa nak depa buat tu!

Memang, dah aku benci sakan kat Umno BN, dengan penuh rela dan redha, bini aku dan aku bertekad sakan nak undi Nurul Izzah Anwar 5 Mei ini sama seperti yangkami undi dalam pilihan raya umum 2008 dulu, walaupun aku tak jadi ahli mana-mana parti di dalam PR.

Oleh kerana aku undi Nurul Izzah sebab aku benci Umno BN tahap langit tertinggi, adakah aku macai PR?

Ah, kalau macai PR sekalipun, who cares!

Janji bunuh kuasa Umno BN dulu. Yang lain kira kemudian.

3 comments:

  1. Bhai Pak Bakaq...

    Gua kali nih maybe undi PSM kalu depa bertanding kat kawasan gua... Kalu Parti Komunis Malaya atau Parti Buruh ader bertanding pon... gua pasti undi diorang....

    PR dan BN.... sori maniam lar..... hahaha (no pun intended)

    ReplyDelete
  2. TAKBIRRRR!!!!!!! Bravo Pak Bakaq.....

    ReplyDelete
  3. kat kaw aku tinggal ni tak nampak pon aksi ganas walaupon bendera bn dan pembangkang ni bertindan2. malah boleh nampak pancang parti ni ikat kawin lagi, mungkin mental kaw bandar tak sama ngan kampung..

    ReplyDelete